Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε το περασμένο καλοκαιρι η Capital Product Partners συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, όταν ανακοίνωσε την επέκτασή της στην αγορά του LNG, με την απόκτηση τριών LNG carriers τελευταίας γενιάς από την Capital Gas.
Ακολούθησαν ζυμώσεις για την έκδοση ομολόγου στο Χρηματιστήριο των Αθηνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ, η οποία στέφθηκε με επιτυχία. Πρόσφατα η CPLP άσκησε το δικαίωμα για την απόκτηση τριών επιπλέον LNG carriers με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία επένδυσε 1 δις ευρώ σε λιγότερο από έξι μήνες.
«Από την άποψη επιχειρηματικού μοντέλου, η επέκτασή μας ανταποκρίνεται σε όλα τα πλαίσια. Αποκτήσαμε σύγχρονα assets με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, γεγονός που ενισχύει τις ταμειακές ροές και μειώνει τη μέση ηλικία του στόλου», είπε ο Jerry Kalogiratos, Διευθύνων Σύμβουλος της CPLP, στον CEO της Maritime.
Ο Kalogiratos επισημαίνει ότι το LNG δίνει στον πλοιοκτήτη την ευκαιρία να επωφεληθεί από τα βασικά στοιχεία της βιομηχανίας και να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Όπως εξηγεί, υπό κανονικές συνθήκες, το LNG είναι πιο οικονομικό από το πετρέλαιο. Επίσης, υπάρχει επαρκής υποδομή παγκοσμίως που επιτρέπει την αποθήκευση πλοίων LNG διπλού καυσίμου στα περισσότερα λιμάνια.
«Το LNG θα παραμείνει η κύρια πηγή ενέργειας για τη μετάβαση στην εποχή μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Στα επόμενα 15 χρόνια, το 40% του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος θα παρέχεται από το φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ραγδαία αυξημένη ζήτηση για μεταφορείς LNG», λέει ο Καλογηράτος.
Επιπλέον, η CPLP εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στον κύριο τομέα της που είναι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, η CPLP έχει αποκτήσει από τη μητρική εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp το δικαίωμα πρώτης προσφοράς σε τρία πλοία 13.278 teu που ναυπηγούνται στη Νότια Κορέα και συνδέονται με 10ετή ναύλωση στη Hapag-Lloyd.
Για τα περαιτέρω σχέδια επέκτασης του στόλου, ο Κalogiratos είπε: «Αξιολογούμε τα πλοία σε σχέση με τις ταμειακές μας ροές. Δεν πρόκειται να παραγγείλουμε ή να αγοράσουμε ένα πλοίο, χωρίς να επισυνάπτεται ναύλωση που θα δίνει αυξημένες αποδόσεις, ειδικά με δεδομένες τις σημερινές αυξανόμενες τιμές».
Περιγράφοντας τη στρατηγική ναύλωσης της εταιρείας, ο Καλογηράτος σημείωσε: «Σε μια μεγάλη αγορά, όπως αυτή του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων αλλά και του LNG, οι ναυλώσεις είναι μεγαλύτερης διάρκειας από το συνηθισμένο, όπως και η προβολή κεφαλαίων. Αυτός είναι ο στόχος μας».
Η CPLP επωφελήθηκε το περασμένο έτος από τα υψηλά ποσοστά στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Ο CEO της ναυτιλιακής εκτιμά ότι η αγορά θα πέσει σταδιακά από αυτά τα επίπεδα, αλλά οι ναύλοι θα παραμείνουν σε καλά επίπεδα τουλάχιστον μέχρι το 2023, όταν ο τεράστιος όγκος των πλοίων που κατασκευάζονται σήμερα θα παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους.
«Τα μεγάλα βιβλία παραγγελιών τείνουν να αποτελούν πρόβλημα στις ναυτιλιακές αγορές», παραδέχεται. Ερευνώντας περαιτέρω τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς, σημειώνει: «Παρατηρούμε ακόμη σημεία συμφόρησης σε επίπεδο λιμανιού και ταυτόχρονη αύξηση της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά. Σημείο καμπής για τον κλάδο θα είναι πιθανώς η μείωση των πλεονεκτημάτων που διένειμαν οι δυτικές κυβερνήσεις στους πελάτες εν μέσω του Covid-19 και η εξάντληση των επιπλέον αποταμιεύσεων των πελατών. Αυτό, σε συνδυασμό με μια πιο ομαλοποιημένη εικόνα όσον αφορά την προσφορά του κλάδου, καθώς επιλύονται ζητήματα logistics, θα προκαλέσει τελικά διόρθωση των επιτοκίων».