Της Κυρέλας Πέτρου
Εμφανώς ανακουφισμένη εμφανίστηκε χθες η διοίκηση της Vivartia σε σχέση με την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα οφέλη και τις δυνατότητες που δημιουργεί για την περαιτέρω ανάπτυξή της, τονίζοντας ότι τα χρηματοοικονομικά οφέλη φθάνουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ο κ. Θανάσης Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος της MIG (στην οποία ανήκει η Vivartia), αφού πρώτα δήλωσε σε όλους τους τόνους ότι η Vivartia δεν πωλείται (https://banks.com.gr/th-papanikolaou-mig-den-einai-pros-polisi-vivartia/), αναφέρθηκε στις επόμενες κινήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της, που αφορούν νέα λανσαρίσματα, εκσυγχρονισμό και έμφαση στις εξαγωγές.
Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του δανεισμού, ανέφερε ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες διήρκεσαν αρκετά χρόνια και ότι η Vivartia πήρε τα βασικά από αυτά που επεδίωκε, όπως τον χρόνο (7 έτη), χαμηλά επιτόκια και πολύ χαμηλές δόσεις αποπληρωμής για τα πρώτα χρόνια.
Ο ίδιος τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια η Δέλτα πέτυχε μέσα από πολύ δύσκολες συνθήκες (οικονομική κρίση, αναδιάρθρωση λιανεμπορίου) να διατηρήσει ή και να αυξήσει τα μερίδιά της, σε μία περίοδο που χάθηκαν περί τα 100 εκατ. ευρώ από την αγορά γάλακτος.
Η κυρία Άννα Κυδωνάκη, Marketing Director Δέλτα, παρουσιάζοντας το νέο Διπλοστραγγιστό γιαούρτι της εταιρείας, ανέφερε ότι επενδύουν στην κατηγορία του στραγγιστού γιατί καταλαμβάνει το 63% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού σε όγκο και το 57% σε αξία, ενώ αποτελεί το 85% της αγοράς λευκού γιαουρτιού.
Η ίδια εκτιμά ότι το νέο προϊόν θα ενισχύσει τα μερίδια της Δέλτα, που σήμερα ελέγχει μερίδιο 17% σε αξία (2η θέση) και 15% σε όγκο (3η θέση). Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το επαναλανσάρισμα του φρέσκου γάλακτος πρόσθεσε 2 μονάδες στο μερίδιο της εταιρείας σε όγκο και 2,2 μονάδες σε αξία.
Το νέο προϊόν θα κυκλοφορήσει σε χαμηλότερη τιμή από τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα στα 2,90 ευρώ για την τριπλή συσκευασία έναντι 3,20 ευρώ του ηγέτη της κατηγορίας.
Το συγκεκριμένο προϊόν θα διατεθεί κυρίως στην εγχώρια αγορά, καθώς για το εξωτερικό υπάρχουν άλλες συνταγές. Σήμερα οι εξαγωγές της εταιρείας καλύπτουν πάνω από το 5% του τζίρου, με στόχο την ανάπτυξη του ποσοστού αυτού.
Σε ό,τι αφορά το deal που είχε συνάψει προ ετών ο όμιλος με την Exeed Industries, το οποίο προέβλεπε τη δημιουργία παραγωγικής μονάδας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αυτό το πλάνο έχει παγώσει ενώ οι εξαγωγές που πραγματοποιούνται είναι περιορισμένες.
Αναφορικά με τη συνεργασία της με την Granarolo στην Ιταλία, η διοίκηση της Vivartia σημείωσε ότι δεν επηρεάζεται από τη συνεργασία που έχει ο ιταλικός όμιλος στην Ελλάδα με την εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ διότι αφορά διαφορετική κατηγορία προϊόντων.
O κ. Βασίλης Γληνός, νέος διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, ανέφερε ότι η εταιρεία μετρά 65 χρόνια ελληνικής επιχειρηματικότητας και έχει συνδέσει το όνομά της με την ποιότητα και την υψηλή διατροφική αξία των προϊόντων της. “Έχουμε ηγετική θέση στον κλάδο. Η Δέλτα απορροφά το 25% της εγχώριας ελληνικής παραγωγής γάλακτος, συνεργάζεται με 1.100 παραγωγούς γάλακτος, απασχολεί 1.200 εργαζόμενους, διαθέτει 6 μονάδες και έχει με τα προϊόντα της παρουσία σε 30.000 σημεία πώλησης, ενώ εξάγει σε 13 χώρες, σε 4 ηπείρους”, είπε.
Όπως επίσης αναφέρθηκε, η Δέλτα διατηρεί την ηγετική της θέση στη μικρή λιανική, με την αναλογία πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ και πωλήσεων μικρής λιανικής να διαμορφώνεται στο 70/30.
Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα του 2018, η διοίκηση αναμένει αποτελέσματα στα επίπεδα του 2017, με ελαφρά ανάπτυξη της τάξης του 1%-2%.