Η Visa παρουσίασε την πρώτη της μελέτη σχετικά με το πώς οι ψηφιακές πληρωμές επηρεάζουν την οικονομική αποτελεσματικότητα και συμβάλλουν σε μια περισσότερο συνδεδεμένη και συμπεριληπτική κοινωνία.
Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο Visa Payments Forum Europe, που διεξάγεται στο Παρίσι από τις 3 έως τις 6 Σεπτεμβρίου και στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 1.000 τράπεζες – πελάτες και συνεργάτες της Visa από την ευρύτερη περιοχή. Η μελέτη προσδιορίζει τις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον των πληρωμών: την ψηφιακή ταυτότητα, την άνοδο των καταναλωτών ως πωλητών, τον πολλαπλασιασμό του configurable service, το embedded finance και την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Πιο συγκεκριμένα, ο εκδημοκρατισμός των δεδομένων θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη. Πρόσφατη έρευνα της Visa σε δείγμα 8.000 Ευρωπαίων αποκάλυψε πως το 69% πιστεύει ότι οι εταιρείες επωφελούνται περισσότερο από τη χρήση των δεδομένων τους σε σχέση με τους ίδιους. Η μελέτη ανέδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν περισσότερο για το πώς θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους σε σχέση με τα προσωπικά οφέλη που απολαμβάνουν. Διαπιστώθηκε επίσης ότι όταν οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερο έλεγχο των δεδομένων τους, είναι πιο πρόθυμοι να τα μοιραστούν με εταιρείες που εμπιστεύονται για να τα χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε αυτές τις εταιρείες.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα αλλαγής. Οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως 250 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο, αν υιοθετούσαν ψηφιακά εργαλεία, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, για τη διαχείριση των οικονομικών τους. Το 36% δήλωσε πως εμπιστεύεται την Τεχνητή Νοημοσύνη περισσότερο από ό,τι έναν χρόνο πριν, ποσοστό που αυξάνεται στο 47% μεταξύ των συμμετεχόντων της Gen Z.
Ταυτόχρονα, τα βιομετρικά στοιχεία ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες. Οι βιομετρικές τεχνολογίες προστασίας, σε ψηφιακά πορτοφόλια ή ταυτότητες – θα μπορούσαν να μειώσουν τις δισλειτουργίες με τους κωδικούς πρόσβασης και οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αποκομίσουν έως και 43 δισεκατομμύρια ευρώ από πρόσθετες πωλήσεις κάθε χρόνο. Ακόμη, η χρήση των βιομετρικών στοιχείων θα μπορούσε να μειώσει την απάτη έως και 483 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η δυνατότητα της επιλογής αναδιαμορφώνει επίσης το τοπίο πληρωμών. Ένας έμπορος λιανικής που προσθέτει το Click to Pay στο στάδιο πληρωμής της συναλλαγής θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδά του έως 30%, οδηγώντας σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως 51 δισ. ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ.
Έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολλαπλοί τρόποι αλληλεπίδρασης με έναν πωλητή λιανικής ή έναν πάροχο υπηρεσιών, ενώ η πιθανή υιοθέτηση ενός ευέλικτου ψηφιακού ταμπλό στο μέλλον θα μπορούσε επίσης να αποφέρει οφέλη. Επιπλέον, οι phygital πληρωμές θα αποτελέσουν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μας συναλλαγών. Είτε πληρώνουμε με μια χειρονομία, με τη φωνή, ή ακόμα και μέσω του αυτοκινήτου, το embedded finance δεν θα αποτελεί καινοτομία, αλλά βάση.
Τέλος, εμφανίζονται δισεκατομμύρια πωλητές. Οποιοσδήποτε, σήμερα, μπορεί να γίνει πωλητής με λίγα μόνο κλικ. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει αυτούς τους “νάνο-πωλητές” καθώς επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους, με ένα 71% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών να συμφωνούν πως αν η Τεχνητή Νοημοσύνη τους βοηθούσε να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους, θα την εμπιστεύονταν για να το κάνει.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 67% των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων σήμερα είναι ψηφιοποιημένες. Αν κλείναμε αυτό το κενό του 33%, θα παρατηρούσαν συνδυασμένη αύξηση εσόδων άνω των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως σε πραγματικούς όρους, όταν θα είχαν ψηφιοποιηθεί.
Η Charlotte Hogg, CEO Visa Europe, υπογράμμισε τη δυναμική της υπάρχουσας τεχνολογίας να φέρει την επανάσταση στο εμπόριο επιφέροντας οφέλη σε δισεκατομμύρια πωλητές, ιδιώτες και στις οικονομίες εξίσου. «Τεχνολογία που όχι πολύ καιρό πριν έμοιαζε βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε να ξεκλειδώσει πιο απρόσκοπτες εμπειρίες και δισεκατομμύρια σε οικονομική αξία στην Ευρώπη. Και θα είναι εδώ πριν ανοιγοκλείσουμε τα μάτια μας». Σύμφωνα με την κα Hogg, η δυνατότητα επέκτασης των τεχνολογιών πληρωμών στους τομείς που αναφέρθηκαν παραπάνω «θα προσφέρει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές ευκαιρίες σε ανθρώπους, επιχειρήσεις και οικονομίες. Το κλειδί είναι τα δεδομένα. Στην πραγματικότητα, κινούμαστε προς ένα νέο ορίζοντα πληρωμών, όπου τα δεδομένα δεν είναι πλέον μια πρώτη ύλη, αλλά ουσιαστικός πόρος και υπηρεσία, και ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης στις εταιρείες και πιο ασφαλείς και εξατομικευμένες εμπειρίες.»