Βήμα στις start-up εταιρείες δίνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος με το πρόγραμμα «Capsule T».
Το εν λόγω πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα στις start-ups να έρθουν σε επαφή με την αγορά και να κάνουν αυτό που λέει κι ο τίτλος του προγράμματος, δηλαδή την επιτάχυνση της διαδικασίας διείσδυσης στην αγορά.
Τα παραπάνω τόνισε, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός, αναφερόμενος στην παρουσία του Επιμελητηρίου στην 35η έκθεση Τουρισμού Philoxenia και την έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού Hotelia, που «τρέχει» παράλληλα. Στην έκθεση, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το έργο των 10 εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να δουν από κοντά τις ιδέες που υλοποιούνται και τα αντικείμενα με τα οποία δραστηριοποιούνται, τα οποία αφορούν όλα στον κλάδο του τουρισμού, δίνοντας λύσεις σε διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια κ.ά.
Επελέγησαν 10 από τις 30 start-ups
«Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 3 μηνών και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο πρώτος κύκλος, που άρχισε στις 5 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 5 Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 θα ξεκινήσει και ο δεύτερος κύκλος», είπε ο κ. Βασιλικός. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετέχουν, επιλέχθηκαν βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων από 60 κριτές και μέντορες από διάφορες χώρες -οι περισσότεροι ωστόσο είναι στην Ελλάδα- ενώ το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από τους ξενοδόχους, σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό. «Στο εξωτερικό όσοι χρηματοδοτούν παρόμοια προγράμματα συνήθως ζητούν μετοχές. Εμείς το κάνουμε εντελώς δωρεάν», πρόσθεσε.
«Φέτος είχαμε πάνω από 30 αιτήσεις και επιλέξαμε 10 start-ups να μπουν στο πρόγραμμα», σημείωσε.
Ερωτηθείς για τη μαζική εμφάνιση των νεοφυών επιχειρήσεων που παρατηρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ο κ. Βασιλικός είπε: «Εγώ θα χώριζα τις start-ups σε δυο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά στις σοβαρές και μόνιμες προσπάθειες, που έχουν γίνει σε επίπεδο εκκολαπτηρίων (Incubator). Και εδώ εμείς ερχόμαστε στο επόμενο στάδιο με τον επιταχυντή. Υπάρχουν πολλά τέτοια προϊόντα στην Ελλάδα, σοβαρά και δομημένα».
«Υπάρχει όμως και η άλλη κατηγορία που έχει να κάνει με το photo opportunity. Οι start-ups είναι σέξι, πουλάνε, κάνουμε έναν ωραίο διαγωνισμό και …γεια σας», πρόσθεσε.