Της Κυρέλας Πέτρου
Αυξημένες πωλήσεις και μειωμένη κερδοφορία εμφάνισε κατά τη διάρκεια του 2017 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, Βίκος, ενώ για τη φετινή χρονιά αναμένει περαιτέρω αύξηση πωλήσεων κατά 4%-5%.
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 70,3 εκ. ευρώ έναντι 67,5 εκ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,21%. Τα μικτά κέρδη έφθασαν τα 31,6 εκ. από 33,0 εκ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,23%, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 7,25 εκατ. ευρώ από 10,25 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο δανεισμού, η εταιρεία έχει συνολικές υποχρεώσεις, ύψους 17,4 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι εφέτος η Βίκος ολοκληρώνει επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ στα τρία εργοστάσιά της, στον νομό Ιωαννίνων, ενώ ολοκληρώνει και την απόκτηση του υπόλοιπου 30% της ΝΑΤΟΥΡΑ Eμφιαλωτική, στην Κορινθία, με σκοπό τη μεγαλύτερη ανάπτυξή της στη νότιο και νησιωτική Ελλάδα.
Η Βίκος αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό εμφιαλωμένου νερού private label, με βασικό πελάτη τη Lidl. Στο συνολικό τζίρο, το 60% αφορά πωλήσεις χονδρικής και το υπόλοιπο 40% το λιανεμπόριο.
Παράλληλα με τις επενδύσεις στα τρία εργοστάσια στο νομό Ιωαννίνων, η Βίκος επεκτείνει κατά 5.000 τ.μ. το παραγωγικό συγκρότημα τους Καλιάνους Κορινθίας, ενώ θα ενισχύσει με πρόσθετη γραμμή παραγωγής την δυναμικότητά του. Στόχος είναι, επιτυγχάνοντας μείωση του μεταφορικού κόστους, να μπει με ανταγωνιστικότερες τιμές στις αγορές των νησιών και της νότιας Ελλάδας. Η ΝΑΤΟΥΡΑ παράγει το φυσικό μεταλλικό νερό «υάς» και το επιτραπέζιο «Ίρις».
Σε ό,τι αφορά στα αναψυκτικά, η Βίκος έχει μερίδιο περί το 3% στο οργανωμένο λιανεμπόριο, ενώ είναι πιο ισχυρή στη βόρεια Ελλάδα.