του Βάιου Κρόκου
Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για κρίσιμα ζητήματα γύρω από την Υγεία επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής Ζωής και Υγείας της Interamerican, κ. Γιώργος Βελιώτης στο τελευταίο IWLive. Σε μια επίκαιρη συζήτηση, εν μέσω των προκλήσεων που έχει επιφέρει η πανδημία, ο κ. Βελιώτης περιέγραψε τις πρώτες αντιδράσεις του κλάδου και της εταιρείας μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Μίλησε για την πορεία της παραγωγής, τα σύγχρονα εργαλεία που προσφέρει η Interamerican, τον ρόλο των ΣΔΙΤ και περιέγραψε την διαμορφωθείσα κατάσταση στον κλάδο. Ειδικότερα:
“Η ασφαλιστική αγορά και η εταιρεία μας ανταποκρίθηκε πλήρως στις κατευθύνσεις του κράτους. Σαν Interamerican ως προς την κάλυψη της πανδημίας δεν είχαμε καμία εξαίρεση. Είχαμε μάλιστα το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα και ακολουθήσαμε πολύ αυστηρά το πλαίσιο και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Μέχρι και σήμερα προσαρμόζουμε την πολιτική μας σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας”, σημείωσε μεταξύ άλλων.
Μιλώντας για την παραγωγή στον Κλάδο Υγείας, το 2020 για την Interamerican “τρέχει” ακόμα καλύτερα και από το 2019, μέχρι στιγμής, παρά τις προκλήσεις του COVID-19, ενώ αυξημένη είναι η ζήτηση για νέα προγράμματα Υγείας.
“Επικοινωνήσαμε άμεσα με πελάτες, συνεργάτες και ασφαλιστές μας ώστε να έχουν την καλύτερη ενημέρωση πως να κινηθούν, για το τι καλύπτεται και τι όχι, ενώ σημαντικό στοιχείο για την Interamerican αποτελούν οι υποδομές Υγείας του ομίλου, γεγονός που στάθηκε κρίσιμο στην καλύτερη πληροφόρηση”, τόνισε.
Σταθεροποιητικά κινούνται οι ομαδικές ασφαλίσεις ωστόσο αυξανόμενη είναι η πίεση κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις και άλλες που σχετίζονται με τουρισμό, εστίαση κλπ καθώς το lockdown τους επηρέασε.
Προγραμματισμένα χειρουργεία – loss ratio , ΣΔΙΤ
Στα επίπεδα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας έχει επιστρέψει η ανάγκη για προγραμματισμένα χειρουργεία από τον Ιούνιο και έπειτα – μετά τις ακυρώσεις λόγω lockdown και των σχετικών οδηγιών (πλην σημαντικών ασθενειών, βαριά περιστατικά).
Σύμφωνα με τον κ. Βελιώτη, ωστόσο, παρατηρείται πλέον τώρα μια σημαντική αύξηση στα περιστατικά με αυξημένη ζήτηση για χειρουργεία, κυρίως αυτών που δεν έγιναν το προηγούμενο διάστημα. Πολλά περιστατικά από αυτά θεωρούνται πλέον πιο βαριά, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει το loss ratio, ωστόσο, όπως σημείωσε, το επόμενο διάστημα η εικόνα θα ομαλοποιηθεί.
Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν αλλαγές σε επίπεδο underwriting – ανάληψης ρίσκου αναφορικά με τα νέα συμβόλαια Υγείας, λόγω της πανδημίας.
Κρίσιμο παραμένει και το κομμάτι των διαβουλεύσεων με την Πολιτεία ώστε να υπάρξει στήριξη στον Κλάδο Υγείας (πχ μείωση ΦΠΑ στα νοσήλια ή μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή στα ασφάλιστρα).
“Δεν έχει υπάρξει πρόοδος ακόμα ως προς αυτά. Μια τέτοια κίνηση θα έδινε ώθηση στην ασφαλιστική αγορά, θα “μεγάλωνε την πίτα” και κατ’ επέκτασε θα μείωνε το βάρος που επωμίζεται το Δημόσιο”, σημείωσε.
Την ανάγκη για ένα νέο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό σύστημα, μια συζήτηση που αφορά το σύνολο των δυτικών κοινωνιών, ανέδειξε επίσης ο κ. Βελιώτης. Όπως εξήγησε τα υπάρχοντα συστήματα (Bismarck και Beveridge) βασίστηκαν με το στοιχείο ότι ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 65 έτη. Ως εκ τούτου, με στόχο την ανάγκη για ένα νέο πλαίσιο, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα θα μπορέσει να συνεισφέρει και να καλύψει την ανάγκη των δημοσίων συστημάτων, περιγράφοντας τις μεγάλες αλλαγές στο ολλανδικό σύστημα Υγείας.
Για μια ολιστική προσέγγιση
Εκτός από μια κάλυψη ο κάθε πελάτης της Interamerican έχει την δυνατότητα μιας σειράς από ποιοτικές υπηρεσίες, σημείωσε ο κ. Βελιώτης εξηγώντας τα οφέλη που έχουν προσδώσει οι επενδύσεις της Interamerican σε ιδιόκτητο δίκτυο υποδομών πρωτοβάθμιας περίθαλψης (MEDIFIRST).
Την ίδια ώρα η εταιρεία δίνει έμφαση στον τομέα της ψηφιακής υγείας.
“Είναι αλήθεια πως ο κλάδος Υγείας ήταν απαρχαιωμένος. Αυτό αλλάζει και δίνεται η δυνατότητα για σύγχρονες λύσεις που παρέχουν στους ασφαλισμένους ποιοτικότερες λύσεις και με πιο χαμηλό κόστος”, εξηγώντας την υπηρεσία Medi On που δίνει την δυνατότητα ελέγχου συμπτωμάτων (τηλεϊατρική) και συνδέεται με όλες της υπηρεσίες Υγείας της εταιρείας.
Στο ίδιο μοτίβο και με στόχο μια ολιστική προσέγγιση, το ολοκληρωμένο σύστημα Υγείας bewell, προσαρμόζεται ανάλογα με τις ξεχωριστές ανάγκες του πελάτη (ηλικία, πάθηση, τόπος διαμονής, εισοδήματα κ.α).
“Εκτός από όλα αυτά εξετάζουμε πιλοτικά υπηρεσίες ακόμα και για ψυχολογική υποστήριξη σε συνέχεια των συνεπειών που έχει προκαλέσει η πανδημία”, σημείωσε ο κ. Βελιώτης.
Έμφαση έδωσε επίσης και στις ανάγκες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών γύρω από τον κλάδο Υγείας, έναν εξειδικευμένο κλάδος που απαιτεί ειδικές γνώσεις. Ως εκ τούτου, η Interamerican δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην σωστή εκπαίδευση, την υποστήριξη και τα κατάλληλα εργαλεία (όπως είναι το bewell).
Καταλήγοντας, όπως σημείωσε ο κ. Βελιώτης, οι προκλήσεις τις τρέχουσας συγκυρίας πρέπει να αποτελέσουν μια ευκαιρία – όσο είναι δυνατόν – ώστε η ιδιωτική ασφάλιση να βρεί μεγαλύτερη απήχηση στην κοινωνία. Από την πλευρά της η Interamerican φάνηκε απολύτως έτοιμη στο ξέσπασμα της κρίσης λόγω των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει όλα αυτά τα χρόνια σε επίπεδο ψηφιοποίησης και η τρέχουσα συγκυρία αποτελεί “καταλύτη” για περαιτέρω δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση…