Της Κυρέλας Πέτρου
Η διατήρηση του μεγαλύτερου δυνατού ποσοστού από τους πελάτες που κέρδισε από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, αποτελεί βασικό στόχο για την διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία πέρυσι είδε τα μεγέθη της να πιέζονται από την επαναδραστηριοποίηση του συγκεκριμένου δικτύου υπό τη Σκλαβενίτης.
Σημειώνεται ότι από τους πελάτες του Μαρινόπουλου η ΑΒ πήρε το 40%, που μεταφράζεται σε τζίρο 200 εκατ. ευρώ, καθώς ο συνολικός τζίρος που μετακινήθηκε ήταν περί τα 550-600 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό η ΑΒ επιδιώκει να διατηρήσει τα 80 εκατ. ευρώ.
Το μερίδιο αγοράς της με βάση τα στοιχεία της Nielsen, διαμορφώθηκε στο 21,7% για το 2017.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της ΑΒ που δημοσιεύθηκε το σαββατοκύριακο, πέρυσι οι πωλήσεις υποχώρησαν σε επίπεδο ομίλου στα 2,1 δισ. ευρώ από 2,174 δισ. ευρώ που ήταν το 2016 με τις πωλήσεις της μητρικής να έχουν διαμορφωθεί στα 2,091 δισ. ευρώ από 2,181 δισ. ευρώ που ήταν το 2016. Πτωτικά κινήθηκαν και τα EBITDA, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 95,111 εκατ. ευρώ από 114,564 εκατ. ευρώ το 2016 και της μητρικής στα 93,879 εκατ. ευρώ από 115,365 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 57,526 εκατ. ευρώ από 69,987 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και στα 56,784 εκατ. ευρώ έναντι 70,649 εκατ. ευρώ το 2016 για τη μητρική.
Η ΑΒ την προσεχή τριετία σχεδιάζει να επενδύει 50-60 εκατ. ετησίως, δημιουργώντας τουλάχιστον 10 καταστήματα το χρόνo, χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνονται τα franchise, δεδομένου ότι έχει λανσάρει ένα νέο μοντέλο franchise, που αποτελεί εξέλιξη του ήδη δοκιμασμένου μοντέλου του AB Shop&Go.
Η ΑΒ προγραμματίζει τη λειτουργία 100 τέτοιων καταστημάτων σε ορίζοντα πενταετίας σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, σε στοχευμένα, πυκνοκατοικημένα σημεία, ενώ στόχος της είναι να επεκταθεί σε ακόμα περισσότερες περιοχές σε όλη την Ελλάδα.