Θεσμικοί ομιλητές και ειδικοί του κλάδου συναντιούνται στο επίκαιρο συνέδριο Ports & Rail Forum 2023. Το σημαντικό αυτό γεγονός συγκεντρώνει κορυφαίους επαγγελματίες από τον τομέα των λιμένων και των σιδηροδρόμων, παρέχοντας μια πλατφόρμα για σημαντικές συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και ανάδειξη των καίριων ζητημάτων που αφορούν τον τομέα.
Το συνέδριο #porf23 διοργανώνεται από την ethosEVENTS σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Η συμμετοχή στο συνέδριο θα είναι εφικτή με φυσική παρουσία στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.
O κ. Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς, παρέθεσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Πειραιά και τη Ναυτιλία γενικότερα.
“Ο Πειραιάς είναι ένα κομβικό λιμάνι. Εξασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα μπορούν να φτάσουν στην υπόλοιπη Ευρώπη από 7 έως 14 ημέρες. Αυτός είναι ο χρόνος που κερδίζουν οι μεταφορές”.
“Το ερώτημα είναι ένα: Η Ελλάδα έχει χάσει το στοίχημα των συνδυασμένων μεταφορών; Η απάντηση είναι όχι δεν έχει χάσει το τρένο, έχει αργήσει; Ναι” τόνισε.
Επίσης ανέφερε ότι είναι αναγκαίο να εκσυγχρονιστεί το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας που να συνδέει τον Πειραιά, το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και 5ο στην Ευρώπη.
Για την Πράσινη μετάβαση υπάρχουν χρήματα. Διαθέσιμα κεφαλαία. Δεν είναι για να τα λιβανίζουμε αλλά για να τα αξιοποιούμε και να υλοποιούμε τα έργα. Προτεραιότητα είναι να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ, αλλά να πιάσουν τόπο τα κονδύλια. Στην ελληνική επικράτεια δεν αξιοποιούμε τα μέγιστα, έτσι οδηγούμαστε σε μία αδρανοποίηση των logistics. Ο OΣΕ διακινεί 30 containers από Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αλλά τόσα κατά την επιστροφή, που αναλογεί στις μετακινήσει 30 φορτηγών ημερησίως στο δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Να δούμε τι θα γίνει με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αλλά και τα άλλα λιμάνια, όπως του Βόλου.
Με το προεδρικό διάταγμα στις 27 Ιουνίου 2023 και το ΦΕΚ 130, άρθρο 10, προβλέπεται η μεταφορά των αρμοδιοτήτων λιμενικών και κτηριακών μεταφορών από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Ωστόσο, όλοι οι τομείς που συνθέτουν τις συνδυασμένες μεταφορές εμφανίζουν σημαντική χρονική υστέρηση στην υιοθέτηση συστημάτων κίνησης που θα χρησιμοποιούν φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα.