Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ξοδέψει το «πρωτοφανές», σύμφωνα με τους αναλυτές της VesselsValue, ποσό των $18 δισ. σε νεότευκτα πλοία αερίου από το 2021, καθώς οι ναυτιλιακές διαφοροποιούν τα χαρτοφυλάκια τους από τις παραδοσιακές κατηγορίες assets, όπως δεξαμενόπλοια, bulker και containerships.
Τα στοιχεία από το VesselsValue δείχνουν ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες έχουν ξοδέψει 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε 59 πλοία μεταφοράς LNG από το 2021, καθώς και περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε 41 πλοία μεταφοράς υγραερίου. Aντίστοιχα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξόδεψαν 12,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε 109 πλοία bulker και 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο ίδιο χρονικό διάστημα.
«Σε μια δεκαετία που ορίζεται από ασταθείς αγορές και αλλαγές στη δυναμική της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υιοθετήσει τολμηρές επενδυτικές θέσεις που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου», σχολίασε ο Dan Nash, αναπληρωτής διευθυντής αποτίμησης και ανάλυσης της VesselsValue. «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σχεδιάζουν ξεκάθαρα μελλοντικές αυξήσεις στην παροχή φυσικού αερίου και LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα με αυτές τις κερδοφόρες επενδύσεις».
Η νέα έκθεση από το VesselsValue ονομάζει το Capital Ship Management (Capital), συμφερόντων Β. Μαρινάκη, με έδρα τον Πειραιά ως το πιο κερδοσκοπικό όμιλο με 15 μεγάλα πλοία LNG, δύο πολύ μεγάλα πλοία αμμωνίας (VLAC), οκτώ μεσαίου μεγέθους πλοία αερίου (MGC) και τέσσερα πλοία CO2, με συνδυασμένη δαπάνη 4,7 δισ. δολαρίων. Η Capital ακολουθείται από τη Maran Gas Maritime (Maran) με έδρα την Αθήνα, η εταιρεία διαχείρισης πλοίων LNG του Ομίλου Angelicoussis Shipping Group, με συνολική δαπάνη 3,3 δισ. δολαρίων που περιλαμβάνει 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG. Η Evalend Shipping με έδρα την Αθήνα, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, είναι τρίτη, έχοντας δαπανήσει 3 δισ. δολάρια σε 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), δύο MGC, δύο VLAC και έξι μεγάλα πλοία LNG.