Τα 15 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις στοχεύει να ξεπεράσει μέχρι το 2020 η Mediterra, που αναπτύσσει τα καταστήματα mastiha shop, αποτελώντας τον εμπορικό βραχίονα της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ).
Η εταιρεία, που αυτές τις μέρες γιορτάζει τα 15 χρόνια από την ίδρυσή της, σχεδιάζει νέες επενδύσεις, με βασικό στόχο την διεύρυνση της χρήσης της Μαστίχας Χίου σε παρα-φαρμακευτικά και φαρμακευτικά προϊόντα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γιάννη Μανδάλα, ο στόχος είναι μέχρι το 2020 το 21% του τζίρου να προέρχεται από την φυσική μαστίχα, το 40% από τρόφιμα, 20% από παραφαρμακευτικά προϊόντα, 9% από αλκοολούχα και 12% από καλλυντικά.
Ο στόχος αυτός εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μέσα από επενδύσεις σε έρευνα για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και από δυναμική επέκταση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, η Mediterra προωθεί την υλοποίηση τριετούς επενδυτικού σχεδίου συνολικού προϋπολογισμού 2.500.000€ που αφορά στη συμμετοχή της στην ίδρυση Κέντρου Έρευνας Μαστίχας στη Χίο, στην επέκταση των υφιστάμενων παραγωγικών εγκαταστάσεων στη Χίο (εργοστάσιο Καλλιμασιάς) και στη συμμετοχή σε ερευνητικά έργα. Το σύνολο των επενδύσεων αφορά στην ανάπτυξη καινοτόμων και υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων μαστίχας.
Σημειώνεται ότι στο Κέντρο Έρευνας συμμετέχουν με ποσοστό 36% η Mediterra, με 36% η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών και το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζονται οι φαρμακοβιομηχανίες Iasis, Farma Q και Farma Gnosi (εταιρεία της Φαρμακευτικής Σχολής Αθηνών). Αυτή η πεντάδα μετόχων θα ασχοληθεί με τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 500.000 ευρώ σε έρευνα και καινοτομία ώστε να γίνει η μαστίχα υδατοδιαλυτή, προκειμένου να χρησιμοποιείται ευκολότερα σε συμπληρώματα διατροφής και φαρμακευτικά προϊόντα.
Συνολικά για την επόμενη τριετία η Mediterra έχει προγραμματίσει επενδύσεις της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ.
Ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών, ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η υπογραφή συμφωνίας διανομής των παρα-φαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας, MASTIHA Art of Nature, στη Σαουδική Αραβία. Η συμφωνία έχει συναφθεί με την 4η σε μέγεθος στη χώρα εταιρεία διανομής φαρμακευτικών ειδών, JAM JOOM. Η έναρξη της διανομής τοποθετείται εντός του 2018 και αποτελεί την πρώτη συμφωνία που αφορά στη διανομή των παρα-φαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας στον Αραβικό Κόλπο, ενώ σχετικές συμφωνίες είναι στη φάση της οριστικοποίησης για άλλες δύο χώρες στη περιοχή, όπως και μία χώρα της Δ. Ευρώπης.
Στην περιοχή η εταιρεία διαθέτει ήδη 6 καταστήματα και συγκεκριμένα, 4 στη Σαουδική Αραβία (Τζέντα, Μέκκα, Τάιφ), ένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι) και 1 στη Ντόχα του Κατάρ. Συνολικά η Mediterra διαθέτει σήμερα 14 καταστήματα mastiha shop, τα 7 από τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα.
Ανοδικά κινούνται και οι εξαγωγές μαστίχας χύμα, ενώ σταδιακά όλο και μεγαλύτερο ποσοστό μαστίχας δεσμεύεται για φαρμακευτικά προϊόντα.
Σήμερα η ετήσια παραγωγή διαμορφώνεται σε 160 τόνους και πλέον η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά. Από την συγκεκριμένη παραγωγή, οι 100 από τους 160 τόνους κατευθύνονται στο εξωτερικό.