Ποιες τάσεις στα Google Trends ενισχύθηκαν λόγω της πανδημίας Covid-19 και πως αντέδρασαν οι χρήστες και οι μάρκες μέσα στα social media στην Ελλάδα;

Έρευνα με περισσότερες από 200.000 αναφορές, αναρτήσεις και σχόλια από τους χρήστες των social media καθώς και αναρτήσεις από 285 μάρκες τον Μάρτιο με τη βοήθεια της πλατφόρμας Web & Social Monitoring PaloPro πραγματοποίησαν οι αναλυτές της Palo.

Η αναζήτηση της «νέας καθημερινότητας»

Από τις πρώτες αναζητήσεις βρίσκονται ο όρος “Κορωνοϊός” στο Google από τους Έλληνες χρήστες για το μήνα Μάρτιο. Το ενδιαφέρον του κοινού ακολουθεί μια ανοδική πορεία από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στη χώρα και μέχρι την ανακοίνωση των πρώτων μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης όπου και παρατηρείται η κορύφωση. Η σταδιακή πτώση του ενδιαφέροντος για τον ιό μέχρι σήμερα, υποδεικνύει τη στροφή των χρηστών σιγά σιγά σε άλλα πεδία ενδιαφέροντος με τη «νέα πραγματικότητα» στην καθημερινότητα όλων.

Μένουμε σπίτι. Τα πάντα στο σπίτι

Οι αναζητήσεις που περιλαμβάνουν τη λέξη «σπίτι» σημειώνουν διαρκή και συνεχή αύξηση. Οι χρήστες αναζητούν λύσεις και προτάσεις για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της νέας καθημερινότητάς τους. Η άσκηση στο σπίτι και η εργασία από το σπίτι, είναι από τις πρώτες αναζητήσεις που κάνουν εμφάνιση.

Η παραμονή στο σπίτι δημιουργεί ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον τόσο για tips γυμναστικής όσο και για προϊόντα όπως διάδρομοι γυμναστικής, βάρη και εξοπλισμός γυμναστικής.

Η τηλεργασία σαν έννοια αλλά και βασικά προϊόντα περιφερειακών (όπως εκτυπωτές, κάμερες) αλλά και laptop, tablets μαζί με applications για teleconference (skype, zoom, teams κλπ) αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον για τους χρήστες. Καθώς οι ανάγκες για ψηφιακά προϊόντα μεγαλώνουν, η αναζήτηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως ΚωτσόβολοςPublic και Πλαίσιο παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση.

Η αναζήτηση συνταγών είναι άλλη μια αναζήτηση στο Google με ανοδική πορεία, ενώ οι αναζητήσεις για τον Άκη Πετρετζίκη και την Αργυρώ Μπαρμπαρήγου σημειώνουν αύξηση πάνω από 200%.

Στη διασκέδαση στο σπίτι ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτούν οι αναζητήσεις για puzzles (αύξηση 680%) και gaming ( αύξηση 168%).

Τα κλειστά σχολεία φέρνουν τους γονείς στη θέση των εκπαιδευτικών. Η δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι γίνεται άλλη μια αναζήτηση με αυξητικό ενδιαφέρον. Η αναζήτηση παιχνιδιών φτάνει σε σημεία υψηλότερα ακόμα και της περιόδου των Χριστουγέννων.

‘Μένουμε’ σπίτι και ‘Μένουμε’ στο Instagram

Αύξηση κατά 83% του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Facebook και κατά 91% στο Instagram, σημειώνεται κατά τη περίοδο του κορωνοϊού.

Οι χρήστες από το σπίτι, μοιράζονται όλο και πιο πολύ την καθημερινότητά τους.

Παράλληλα, νέα social media αναδύονται. Η αύξηση των αναζητήσεων για το Tik Tok είναι εντυπωσιακά υψηλή.

Μένουμε σπίτι. Μένουμε όμορφοι

Αναλύσαμε πάνω από 200.000 δημόσιες αναρτήσεις των χρηστών στα social media. Η μεγαλύτερη κατηγορία αναρτήσεων των χρηστών είναι τα Tips Ομορφιάς, ενώ ακολουθεί η κατηγορία του HomeEntertaining, Μαγειρική και Γυμναστική.

Μεγάλη αυξητική τάση σημειώνεται τόσο για τη Μαγειρική όσο και για τη Γυμναστική.

Ο «τυφώνας» του TikTok φαίνεται να επηρεάζει και τις αναρτήσεις των χρηστών σε άλλα κοινωνικά μέσα καθώς οι χρήστες αναδημοσιεύουν τα video που δημιουργούν στο Tik Tok.

Οι μάρκες ενισχύουν το περιεχόμενο τους στο Facebook

Σε 11 posts την εβδομάδα κατά μέσο όρο αυξάνονται τα post των μαρκών στο Facebook, έναντι 4 που ήταν πριν την κρίση. Οι κατηγορίες των πιο “δραστήριων” μαρκών είναι αυτές της τεχνολογίας, γυμναστικής, τραπεζών, παιδικών μαρκών και υπηρεσιών διανομής.

Η επικοινωνία των μαρκών επηρεάζεται πολύ από τις νέες συνθήκες αγοράς, μεγάλο ποσοστό των αναρτήσεων αφορούν τους νέους τρόπους που μπορούν να αποκτήσουν τα προϊόντα οι καταναλωτές. Με τα κλειστά καταστήματα, οι περισσότερες μάρκες ανακοινώνουν και ενημερώνουν το κοινό για τις επιλογές των eshops και τους τρόπους παράδοσης.

Μεγάλη αύξηση παρατηρείται και από τις αναρτήσεις των μαρκών σε παρόμοια θεματολογία με αυτή των αναζητήσεων των χρηστών. Γυμναστική στο σπίτι, συμβουλές ομορφιάς, δημιουργική απασχόληση των παιδιών παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση αναφορών στο Facebook.

…………………………………….

Πηγές δεδομένων: Websites, Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, Google Trends
Συλλογή δεδομένων: Με τη χρήση της πλατφόρμας Web & Social Monitoring PaloPro

Το παρόν αποτελεί έρευνα και ανάλυση δημοσιότητας σε Web και Social Media. Δεν είναι προϊόν δημοσκόπησης, ούτε μπορεί να διαβαστεί ως τέτοια.