Η εμπορική αξία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των άυλων περιουσιακών στοιχείων οποιασδήποτε εταιρείας.
Αυτού του είδους τα περιουσιακά στοιχεία, όπως διπλώματα ευρεσιτεχνίας και οι επωνυμία, έχουν αυξανόμενη επιρροή στη συνολική αξία μιας εταιρείας. Μια ανάλυση του 2020 διαπίστωσε ότι τα άυλα περιουσιακά στοιχεία αποτελούσαν το 90% της αγοραίας αξίας του S&P 500, σημειώνοντας αύξηση 22 ποσοστιαίων μονάδων από το 1995.
Το γράφημα δείχνει τα 100 πιο πολύτιμα brands παγκοσμίως για το 2023, με βάση μια ετήσια κατάταξη από το Brand Finance.
Οι 100 κορυφαίες εταιρείες, με βάση το Brand Value
Η Brand Finance εξέτασε περισσότερες από 5.000 εταιρείες (και σε περιπτώσεις ομίλων όπως η Alphabet και η Meta, τις θυγατρικές τους επωνυμίες) σε 38 χώρες.
Σε γενικές γραμμές, η αξία ενός brand αντιπροσωπεύει την κατανομή των κερδών της εταιρείας που συνδέονται με αυτό.
Οι πιο πολύτιμες μάρκες για το 2023:
Rank | Brand | Brand Value (B) | Country | Sector |
---|---|---|---|---|
1 | Amazon | $299.3 | U.S. | Retail |
2 | Apple | $297.5 | U.S. | Tech |
3 | $281.4 | U.S. | Media | |
4 | Microsoft | $191.6 | U.S. | Tech |
5 | Walmart | $113.8 | U.S. | Retail |
6 | Samsung Group | $99.7 | South Korea | Tech |
7 | ICBC | $69.5 | China | Banking |
8 | Verizon | $67.4 | U.S. | Telecoms |
9 | Tesla | $66.2 | U.S. | Automobiles |
10 | TikTok/Douyin | $65.7 | China | Media |
11 | Deutsche Telekom | $62.9 | Germany | Telecoms |
12 | China Construction Bank |
$62.7 | China | Banking |
13 | Home Depot | $61.1 | U.S. | Retail |
14 | $59.0 | U.S. | Media | |
15 | State Grid | $58.8 | China | Utilities |
16 | Mercedes-Benz | $58.8 | Germany | Automobiles |
17 | Agricultural Bank Of China |
$57.7 | China | Banking |
18 | Starbucks | $53.4 | U.S. | Restaurants |
19 | Toyota | $52.5 | Japan | Automobiles |
20 | $50.2 | China | Media |
(Δείτε όλη τη λίστα στο Visual Capitalist)
Η Amazon κατατάσσεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως με την αξία της επωνυμίας της στα 299 δισεκατομμύρια δολάρια. Ως ηγέτης της αγοράς στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, “ποντάρει” στο B2C που παράγει το μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων της και είναι βασικός παίκτης στις υπηρεσίες cloud για τις πλατφόρμες B2B της.
Η Apple βρίσκεται στη δεύτερη θέση με αξία επωνυμίας που ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι και τα δύο brands τεχνολογικών κολοσσών μειώθηκαν σε αξία από πέρυσι, καθώς οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι περιορισμοί στην αγορά εργασίας και τα πιο αργά προβλεπόμενα έσοδα επηρέασαν τις επωνυμίες τους.
Tα πιο γρήγορα ανερχόμενα brands
Ενώ ορισμένα brands όπως η Apple και η Amazon σημείωσαν πτώση σε αξία τον περασμένο χρόνο, άλλες αύξησαν την αξία τους.
Παρακάτω, παρουσιάζονται οι ταχύτερα ανερχόμενες επωνυμίες μεταξύ των 500 κορυφαίων σε όλο τον κόσμο:
Rank | Name | Brand Value % Change (2022-2023) |
---|---|---|
1 | BYD | 57% |
2 | ConocoPhillips | 56% |
3 | Maersk | 53% |
4 | 49% | |
5 | Christian Dior | 46% |
6 | Tesla | 44% |
7 | ADP | 44% |
8 | United Airlines | 42% |
9 | 42% | |
10 | Equinor | 40% |