Την πλάτη στις ψηφιακές πλατφόρμες των εταιρειών διαχείρισης, που δημιουργήθηκαν με τον νόμο 5072/2023 για την διαφάνεια στα δάνεια, γυρνούν οι οφειλέτες δανειολήπτες.

Πιο αναλυτικά, οι εταιρείες διαχείρισης προχώρησαν σε επενδύσεις για να στήσουν ειδικές πλατφόρμες επικοινωνίας με τους δανειολήπτες, για την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης σε αυτούς, καλύτερης εξυπηρέτησης και διαφάνειας. Από την 1η Απριλίου όλες οι εταιρείες λειτούργησαν η καθεμία την δική της ψηφιακή πλατφόρμα.

Οκτώ μήνες μετά, η ανταπόκριση των οφειλετών παραμένει περιορισμένη. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει στέλεχος μίας από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες διαχείρισης, από τους 800.000 δανειολήπτες των οποίων τα δάνεια διαχειρίζεται, μόλις οι 20.000 μπαίνουν στην ψηφιακή πλατφόρμα. Όπως συμπληρώνει, ειδικά με τα ανεξασφάλιστα χαρτοφυλάκια, η επικοινωνία με τους οφειλέτες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας δεν ξεπερνάει το 15% – 20% αυτών. Στα δάνεια με εξασφαλίσεις κινείται στο 60% – 65%.

Οι εταιρείες διαχείρισης ενημερώνουν επανειλημμένως τους δανειολήπτες να προσέλθουν να ζητήσουν κωδικούς προκειμένου να μπαίνουν στην ψηφιακή πλατφόρμα. Αλλά αναμένουν στο ακουστικό τους, καθώς φαίνεται ότι αρκετοί δανειολήπτες προτιμούν την αδιαφάνεια. Μέσω των ψηφιακών πλατφορμών των servicers πάνω από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται online για την οφειλή τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος.

Πηγή: NPLConfidential.com