Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στο «11th Annual Capital Link Sustainability Forum» με τίτλο «Εστιάζοντας στον Kοινωνικό & Oικονομικό Mετασχηματισμό / Βιώσιμη Ανάπτυξη: Περιβάλλον – Οικονομία – Κοινωνία» αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της ηλεκτροκίνησης.
Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στο πώς προετοιμάζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση για το Ταμείο Ανάκαμψης, την ηλεκτροκίνηση και τον ρόλο των Δήμων.
Ειδικότερα για τη βιώσιμη ανάπτυξη – ηλεκτροκίνηση, ανάφερε ότι «αυτή την εποχή έχουμε μπροστά μας τρία χρηματοδοτικά εργαλεία με τεράστια σημασία για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη: Το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», στο οποίο υπάρχει διακριτό κομμάτι και για τις έξυπνες πόλεις και για το περιβάλλον, το Ταμείο Ανάκαμψης, το πιο προφανές για το περιβάλλον, την τεχνολογία και τις έξυπνες λύσεις και το νέο ΕΣΠΑ».
Για την ηλεκτροκίνηση είπε πως «μιλάμε και για καθαρή ενέργεια και όχι για την ενέργεια με τις παραδοσιακές μορφές, μέσω ανανεώσιμων πηγών» και πρόσθεσε: «Ενας παράγοντας που πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση είναι η τοπικότητα της ενέργειας. Δεν έχει νόημα να παράγουμε ενέργεια στον Έβρο και να την καταναλώνουμε στην Αθήνα ή στα Τρίκαλα. ‘Αρα για να αρχίσουμε να μπαίνουμε σε ένα πλαίσιο ουδέτερων πόλεων και γιατί όχι και παθητικών πρέπει να αρχίσουμε από τα κτίρια και να φτιάξουμε ουδέτερα ή και παθητικά. Κτίρια που θα παράγουν αντί να καταναλώνουν ενέργεια. Και μετά να το διευρύνουμε σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου και γειτονιάς και σιγά – σιγά να πάμε σε επίπεδο πόλεων με ευφυή συστήματα για την διαχείριση της ενέργειας».
Ακόμη ανάφερε ότι στη σχετική προκήρυξη που έβγαλε το υπουργείο Περιβάλλοντος για τα Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), κατέθεσαν προτάσεις το 95% των Δήμων.
«Έτσι ελπίζω μέχρι το τέλος του 2021 να έχουμε έτοιμα τα σχέδια για το πώς θα μπορέσουμε, πού, με ποια πρωτόκολλα, με ποια διαδικασία και ποια αδειοδοσία να προχωρήσουμε στην τοποθέτηση των φορτιστών των ηλεκτρικών οχημάτων».