Σε συνολικό έργο 550 χιλιομέτρων, 11 μόλις χιλιόμετρα κωλυσιεργούν το έργο όδευσης του αγωγού TAP, ενισχύοντας την ανησυχία ως προς την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων εφαρμογής του επενδυτικού Project.
Ανησυχία όμως προκαλούν και τα αναπάντητα ερωτήματα ως προς την αποκατάσταση της παραγωγικότητας της γης, με τους κατοίκους της Καβάλας να μην κρύβουν την επιφυλακτικότητα τους.
Από τη μεριά της γενικής διεύθυνσης του έργου, οι συζητήσεις με τους φορείς συνεχίζονται και σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας, ενώ η όδευση του έργου έχει ήδη αλλάξει από την περίοδο της Περιβαλλοντικής Μελέτης.
Συγκεκριμένα, στην Καβάλα έχουν κατασκευαστεί τα 40 από τα 51 χλμ της διαδρομής ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες για την υλοποίηση συνολικά του έργου του TAP εντός του χρονοδιαγράμματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο ύψους 1,5 δισ. ευρώ για το ελληνικό τμήμα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019 ώστε αρχές του 2020 να μπορεί να λειτουργήσει με τη διέλευση του αζέρικου φυσικού αερίου.
Από τα 550 χλμ όδευσης συνολικά στο ελληνικό έδαφος τα 532 χλμ της ζώνης εργασίας έχουν διαμορφωθεί. Τα 439 χλμ του αγωγού έχουν ενωθεί και τα 394 χλμ τάφρου έχουν καλυφθεί με χώμα. Ουσιαστικά το μισό έργο έχει κατασκευαστεί. Τα 280 χλμ γης έχουν αποκατασταθεί.
Το έργο έχει απασχολήσει 3000 με 3500 εργαζόμενους και ο TAP πρόκειται να συνδεθεί και με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία.
Ο αγωγός επεκτείνεται μέσω θαλάσσια στην Ιταλία αλλά και την Αλβανία.
Επιπλέον η ΔΕΠΑ μέσω του ΤΑΡ έχει συμβολαιοποιήσει ποσότητες 1 δις κ.μ. ετησίως για 25 χρόνια.