Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), μείωση καταγράφηκε τόσο στις εξαγωγές όσο και στις εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα.
Οι αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊου έπληξαν τις εξαγωγές και τις εισαγωγές τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων. Ενώ το πρώτο δίμηνο είχε ξεκινήσει με αύξηση συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία του 2019, το δεύτερο δίμηνο ήταν καταστροφικό.
Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2020, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων έφτασε τα 251 εκατ. €, καταγράφοντας μείωση κατά 21% έναντι του 2019 που ήταν 318 εκατ. €.
Μειωμένες κατά 3,2% ήταν οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας οι οποίες ανήλθαν σε 133 εκ. €. Επίσης σημαντικά μειωμένες ήταν οι εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού που το πρώτο τετράμηνο του 2020 κατέγραψαν μείωση 31% και ανήλθαν σε 157 εκατ.
Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψε μείωση 21% το πρώτο τετράμηνο του 2020. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 541 εκατ. € έναντι 684 εκατ. € του πρώτου τετραμήνου του 2019.
Ειδικά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, στους οποίους εμφανίζονται οι επιπτώσεις της πανδημίας, η πτώση των εξαγωγών όλης της αλυσίδας ανήλθε σε 35,6% τον Μάρτιο και σε 56% τον Απρίλιο ενώ οι εξαγωγές ενδυμάτων ήταν μειωμένες κατά 38% τον Μάρτιο και 61% τον Απρίλιο.
Μείωση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν μειωμένες κατά 18% το α’ τετράμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 6,1%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τετράμηνο το 2020 ανήλθε σε 790 εκατ. € έναντι 939 εκατ. το 2019.
Παρόμοια με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τετράμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 24%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 30%. Ειδικά τον μήνα Μάρτιο που ξεκίνησε το κλείσιμο των καταστημάτων η πτώση των πωλήσεων λιανικής άγγιξε το 43% ενώ τον Απρίλιο η πτώση ανήλθε σε 80%, αφού τον μήνα αυτό όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά και πραγματοποιήθηκαν μόνο ηλεκτρονικές πωλήσεις.