του Βάιου Κρόκου, insuranceworld.gr
Δεν είναι κάτι κρυφό πλέον. Η προσπάθεια για μια στροφή σε πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης σε όλους τους τομείς είναι γεγονός. Το ίδιο ισχύει και στις μετακινήσεις όπου η έννοια της ηλεκτροκίνησης μπαίνει καθημερινά στο “λεξιλόγιο” αυτοκινητοβιομηχανιών, ασφαλιστικών, απλών οδηγών…
Μόλις χθες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης γνωστοποίησε πως ο κλιματικός νόμος που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση θα απαγορεύει από το 2030 και εντεύθεν τις πωλήσεις ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σημειώνεται πως ο στόχος που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι για το 2035 και η Ελλάδα φαίνεται πως υιοθετεί ένα ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο.
Σε κάθε περίπτωση, στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών, ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Ε.Ε, από το 2025 επίσης όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Υπό αυτό το πρίσμα, έντονες είναι οι διεργασίες και στην ασφαλιστική αγορά καθώς οι προωθητικές καμπάνιες έχουν τελευταία στο επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση.
Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν ήδη λανσάρει τα ανάλογα ασφαλιστήρια συμβόλαια στο κλάδο Αυτοκινήτου για τους πιο σύνθετους κινδύνους που ελλοχεύουν σε ένα ηλεκτρικό όχημα.
διαβάστε: Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση: Νέοι κίνδυνοι και προκλήσεις για τους ασφαλιστές
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ανακοινωθούν και άλλα προγράμματα στην αγορά τα οποία θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και τις παρεχόμενες ασφαλιστικές λύσεις γύρω από την ηλεκτροκίνηση
Κίνδυνοι εξάλλου υπάρχουν και σε άλλα σημεία σχετιζόμενα με τα ηλεκρικά οχήματα: Στο επίκεντρο βρίσκεται επίσης η ασφάλιση στην ανάπτυξη και διασφάλιση των επενδύσεων σε σταθμούς φόρτισης, καθώς ένα συμβόλαιο μπορεί να παρέχει σχεδιασμό σύγχρονων καλύψεων, τόσο της ίδιας της υποδομής όσο και σε επίπεδο αστικής ευθύνης, από πιθανές δυσλειτουργίες του σταθμού που ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιές σε οχήματα, εξοπλισμό ή τον περιβάλλοντα χώρο.
Χρήσιμα και βασικά χαρακτηριστικά ενός συμβολαίου για έναν οδηγό είναι, μεταξύ άλλων, καλύψεις για: υλικές ζημιές κατά τη φόρτιση – για καλώδια και το ίδιο το όχημα, αστική ευθύνη κατά τη φόρτιση, κλοπή καλωδίων, ατύχημα του οδηγού κατά τη φόρτιση, ενοικίαση μπαταριών ή οχήματος αντικατάστασης κ.α
διαβάστε επίσης: Αυτοκίνητο: Αυξημένη κίνηση και τροχαία επαναπροσδιορίζουν το ασφάλιστρο