Νέα έρευνα της Kaspersky αποκαλύπτει την άνοδο του «Μπορείς απλά» και τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει στην οικογενειακή αρμονία
- Το 55% των millennials αισθάνεται υποχρεωμένο να παρέχει τεχνική υποστήριξη στους συγγενείς του.
- Το 33% ανησυχεί ότι οι γονείς του θα πέσουν θύμα ηλεκτρονικής απάτης όταν δεν θα είναι κοντά για να βοηθήσουν.
- Ωστόσο, το 25% των ανθρώπων αποφεύγουν συγγενείς που θεωρούν ότι θέλουν «τα φώτα τους» στο κομμάτι της τεχνολογίας.
Η τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής μας, κάτι που συνεπάγεται αυξημένο οικονομικό κόστος για πολλούς από εμάς. Μια νέα έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ατόμων ηλικίας άνω των 55 ετών δεν θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές τεχνολογικές προκλήσεις χωρίς την υποστήριξη των παιδιών τους. Αυτομάτως στρέφονται προς τα νεότερα μέλη της οικογένειας για κάθε μορφή τεχνολογικής υποστήριξης. «Μπορείς απλά να… μου φτιάξεις το Internet;», «…πώς ανεβάζω αρχεία στο cloud;» ή «… πώς να διασφαλίσω την online banking εφαρμογή που χρησιμοποιώ;», είναι φράσεις που ακούγονται στα περισσότερα σπίτια με ολοένα και αυξανόμενους ρυθμούς.
Σε μια εποχή που οι νέοι άνθρωποι προσπαθούν να αγοράσουν σπίτια, να αποκτήσουν παιδιά και να εξελίξουν την καριέρα τους, οι απαιτήσεις από τα μη ενημερωμένα μέλη της οικογένειας για την παροχή δωρεάν τεχνικής υποστήριξης μπορεί να μοιάζουν «βουνό». Ενώ περισσότεροι από τους μισούς millennials (55%) αισθάνονται υποχρεωμένοι να παρέχουν τεχνική υποστήριξη κατά παραγγελία σε μεγαλύτερους ηλικιακά συγγενείς, το ένα τέταρτο (25%) σχολίασε ότι αποφεύγει ενεργά τα μέλη της οικογένειας που θεωρούν ότι θα ζητήσουν βοήθεια.
Με το μισούς (52%) άνω των 55 ετών να παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν από τεχνολογία, τέσσερις στους δέκα (41%) τηλεφωνούν στα παιδιά τους ή σε άλλα νεότερα ηλικιακά μέλη της οικογένειας για απομακρυσμένη IT υποστήριξη. Το 18% δήλωσε ότι η τεχνολογική υποστήριξη των παιδιών τους, τους λείπει περισσότερο από την παρέα τους όταν δεν βρίσκονται κάπου κοντά. Και, εξαιτίας της τεράστιας επιθυμία τους να λάβουν βοήθεια από τα μέλη της οικογένειας, το 15% των άνω των 55 ετών έφτασε στο σημείο να τα δωροδοκήσει προκειμένου να τους βοηθήσουν.
«Δεν έχουν μεγαλώσει όλοι με την τεχνολογία – και έτσι η παλαιότερη γενιά δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα με τη χρήση της όπως οι millennials, ή οι tech natives, Αλλά θέλουμε όλοι να απολαμβάνουν τις ευκαιρίες που οι τεχνολογίες μπορούν και φέρνουν στη ζωή μας – και δεσμευόμαστε να δώσουμε σε όλους τις απαραίτητες πληροφορίες που θα τους επιτρέψουν να το κάνουν. Η σωστή γνώση θα επιτρέψει στους χρήστες όλων των ηλικιών να πραγματοποιούν τις δραστηριότητές τους στο διαδίκτυο με σιγουριά – και ανυπομονούμε για αυτά που μας επιφυλάσσει το μέλλον», εξηγεί ο Miroslav Kořen, Γενικός Διευθυντής Ανατολικής Ευρώπης της Kaspersky.
Υπάρχει υπερβολική εξάρτηση από τους ήδη πιεσμένους χρονικά millennials να γίνουν οι ήρωες τεχνικής υποστήριξης, κάτι που επηρεάζει τις οικογενειακές σχέσεις, ακόμη και τα δώρα που θα επιλέξουν. Σχεδόν ένας στους τρεις (30%) αποφεύγει να αγοράζει τεχνολογικά δώρα για μεγαλύτερους ηλικιακά συγγενείς, επειδή γνωρίζει ότι θα είναι ο ίδιος που θα πρέπει να το συναρμολογήσει.
«Η δραματική άνοδος της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, τα γραφεία και τα κοινωνικά περιβάλλοντά μας έχει προκαλέσει όλες τις γενιές να ενημερώνονται διαρκώς πώς να μπορούν να επωφεληθούν από αυτές. Οι μεσήλικες ενδέχεται να θεωρήσουν τις αλλαγές συντριπτικές και συχνά φοβούνται ότι θα εξαπατηθούν, θα εκτεθούν ή θα στοχοποιηθούν μέσω αυτών – έτσι αρκετές φορές οι millennials είναι αυτοί που αναγκάζονται να αναλάβουν τη διάσωσή τους. Αν είμαστε οπλισμένοι με γνώση μπορεί να υποφέρουμε λιγότερο από υπαρξιακή κρίση και να έρθουμε λίγο περισσότερο σε επαφή με τον Bill Gates που κρύβουμε μέσα μας», προσθέτει η Kathleen Saxton, ψυχοθεραπευτής.
Η Kaspersky δεσμεύεται να σπάσει τον κύκλο του «Μπορείς απλά» και να δώσει πίσω τον χαμένο χρόνο στους millennials- ήρωες που πρέπει να παρέχουν συνεχή τεχνική υποστήριξη στα μέλη της οικογένειας. Εδώ μπορείτε να βρείτε την πλήρη έκθεση. Η Kaspersky δημιούργησε επίσης μια σειρά οδηγών «Μπορείς απλώς» για να ενδυναμώσει την παλαιότερη γενιά, έτσι ώστε οι millennials να μπορούν να πάρουν πίσω τον έλεγχο της ζωής τους.
Μεθοδολογία έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε online σε 11.000 καταναλωτές από 13 διαφορετικές χώρες με εθνικά αντιπροσωπευτικές ποσοστώσεις για κάθε φύλο, ηλικία και περιοχή.