Ο αντίκτυπος των περιβαλλοντικών κανονισμών σε έναν παλαιωμένο στόλο, ενδεχομένως να περιορίσει τη διαθέσιμη χωρητικότητα στη νότια Ευρώπη, σύμφωνα με τον Daniel Richards από τη Maritime Strategies International.
Οι αποκλειστικές συμβάσεις νεότευκτων από περιφερειακούς ιδιοκτήτες της Μεσογείου πρέπει να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια, για να αντικαταστήσουν τα πλοία που είναι πλέον γηρασμένα, την ώρα που σταδιακά τίθενται σε ισχύ αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Στην τελευταία τριμηνιαία της έκθεση για τον τομέα των containerships, η Maritime Strategies International συγκρίνει τις τάσεις αντικατάστασης στόλου στις δύο κύριες περιφερειακές αγορές, την ενδοασιατική και τη μεσογειακή.
Η έκθεση μαρτυρά πως το τρέχον ηλικιακό προφίλ του στόλου στη Μεσόγειο επιτάσσει την ανάγκη ανανέωσής του προκειμένου να αναπληρωθούν τα πλοία που έχουν ήδη αφαιρεθεί. Χωρίς τέτοιες προσθήκες, η διαθέσιμη χωρητικότητα στις αγορές της Μεσογείου με μεγάλη μεταφόρτωση ενδέχεται να περιοριστεί και να σημειωθούν μεγάλες ελλείψεις.
Το δυσμενές σενάριο της έλλειψης σε διαθέσιμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο επιδεινώνεται από τις προοπτικές αλλαγών στις ταχύτητες πλεύσης των πλοίων τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει τεράστια αβεβαιότητα σχετικά με το πώς θα αλλάξουν οι μέσες ταχύτητες πλεύσης, σε συνάρτηση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Τους τελευταίους μήνες οι μέσες ταχύτητες πλεύσης δείχνουν αξιοσημείωτη επιβράδυνση σε σχέση με το 2021. Η μείωση της ταχύτητας ήταν μεγαλύτερη σε αναλογικούς όρους για σκάφη κάτω των 3.000 teu και μικρότερη για τον στόλο των 8.000+ teu.