Την επόμενη Δευτέρα 14 Ιουλίουξεκινά ένα μεγάλο διάστημα τακτικών εκπτώσεων, που θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 30 Αυγούστου και ενδείκνυται για «έξυπνες αγορές», ενημερώνει το ΕΒΕΠ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό τους θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές.

Ταυτόχρονα, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με την δυνατότητα να καλύψουν τρέχουσες υποχρεώσεις, αγορές και οφειλές, να επιβεβαιώσουν την πρόθεση τους για καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, αλλά και να αποδείξουν, με «γενναίες εκπτώσεις» τον σεβασμό των εμπόρων προς τους πελάτες τους.

Οι «οιωνοί» δεν είναι ιδιαίτερα καλοί φέτος σε ότι αφορά τα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν τον ετήσιο πληθωρισμό του 2025 στη χώρα μας να διαμορφώνεται στο 3,6% τον Ιούνιο, από 3,3% τον Μάιο και από 2,5% το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα δείχνει να απομακρύνεται από τον ευρωπαϊκό στόχο σε αντίθεση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή της Ευρωζώνης που διαμορφώθηκε στο 2% και παρέμεινε στο στόχο της ΕΚΤ για δεύτερο διαδοχικό μήνα.

Σε ό,τι αφορά τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού, οι υπηρεσίες είχαν τον Ιούνιο και πάλι τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό, ακολουθούμενες από τα τρόφιμα, το αλκοόλ, τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά και την ενέργεια, που εμφάνισε μικρότερο αρνητικό πρόσημο.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία την ΕΛΣΤΑΤ οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ελλάδα φάνηκαν από τον Μάιο, όταν ο ΔΤΚ κατέγραψε ετήσια αύξηση 2,5% και μάλιστα με τις τιμές στηνένδυση-υπόδησηνα «ευθύνονται» κατά 6,6%, οι υπηρεσίες με 6,8% και ακολούθησαν η στέγαση με 6%, οι μεταφορές 2,8% και η διατροφή με 2,6%. Οι αβέβαιες και ευμετάβλητες συνθήκες φαίνεται πως θα επηρεάσουν την απόκλιση του πληθωρισμού στη χώρα μας και το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Ένας λοιπόν ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων είναι να καταφέρει να λειτουργήσει ως «αντίδοτο» και να περιορίσει τον «πολυδιάστατο» πληθωρισμό, τουλάχιστον κατά μισή μονάδα.

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, παρά τις όποιες  οικονομικές  δυσκολίες για 6 στα 10 νοικοκυριά, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία όχι μόνο συγκράτησης, αλλά και μείωσης του οικογενειακού προϋπολογισμού σε ετήσια και μηνιαία βάση. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά «βάζει πλάτη» να ξεπεραστεί η ακρίβεια, συγκριτικά με το διαθέσιμο εισόδημα.

Το ΕΒΕΠ ευελπιστεί και φέτος, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Ευσεβής πόθος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του γ΄ τριμήνου, χωρίς τους κλάδους των οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, να κινηθεί ανοδικά, ξεπερνώντας όπως πέρυσι τον πήχη αναφοράς των 7 δισ. ευρώ.

Είναι γνωστό πως όλοι προσπαθούν να πάρουν καλύτερη θέση στη «γραμμή εκκίνησης» των θερινών εκπτώσεων με προσφορές και προκρατήσεις. Όμως απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην αρχική και τελική τιμή κατά την έναρξη των επίσημων εκπτώσεων, τηρώντας κατά γράμμα το νέο Κώδικα Δεοντολογίας των 30 ημερών, αλλά και διαφυλάσσοντας τη διαχωριστική γραμμή προσφορών και εκπτώσεων.

Οι καταναλωτές δεν πρέπει να θεωρήσουν ότι οι προσφορές είναι ήδη εκπτώσεις και οι έμποροι πρέπει να μετρήσουν, εάν οι προσφορές προ των τακτικών εκπτώσεων, οδηγούν σε «φθηνές αγορές», χωρίς να προκαλούν «πρόωρη κόπωση» και να «θυσιάζουν» τις κυρίως πωλήσεις της εκπτωτικής περιόδου.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε: «Ο εμπορικός κόσμος διατηρεί την αισιοδοξία του και εναποθέτει τις ελπίδες του για μεγαλύτερο τζίρο από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι ξένοι επισκέπτες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την εισαγόμενη κατανάλωση.