Η ελληνική πρωτοκαθεδρία στον χώρο του εφοπλισμού επιβεβαιώθηκε για ακόμη μία χρονιά, καθώς πέρυσι στην σχετική λίστα η χώρα μας εμφανιζόταν να διαθέτει μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη ακόμη και από την Κίνα, καθώς από τη «χώρα του μεταξιού» προέρχονταν το 12% της λίστας των πιο ισχυρών ανθρώπων της ναυτιλίας, ενώ από την Ελλάδα το 14%.
Τις δυνατότητες και την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου επιχειρεί να ενισχύσει η κυβέρνηση με μια σειρά μέτρων, όπως έχει επιβεβαιώσει ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, με τη δημιουργία ενός φιλικότερου νομοθετικού πλαισίου και παροχής κινήτρων για τον ελληνικό εφοπλισμό.
Τα μεγέθη
Η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και οι Έλληνες εφοπλιστές αυξάνουν τη δυναμική των εταιρειών τους με την προσθήκη νέων πλοίων, πολλών εξ αυτών υπό ελληνική σημαία.
Η Marine Information Services παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για τον αριθμό των εν λόγω πλοίων και τους εφοπλιστές- ιδιοκτήτες τους.
Πιο συγκεκριμένα:
– Ο Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση διαθέτει 131 συνολικά πλοία εκ των οποίων τα 116 είναι γγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.
– η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου διαθέτει 73 πλοία εκ των οποίων τα 43 ανήκουν στο ελληνικό νηολόγιο
– η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη διαθέτει 65 πλοία εκ των οποίων τα 37 στο ελληνικό νηολόγιο
– Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση διαθέτει 61 πλοία εκ των οποίων τα 34 υπό ελληνική σημαία
– η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με 34 από τα 39 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο
– οι Arcadia και Aegean των Κωνσταντίνου, Παναγιώτη, Γιώργου Αγγελόπουλου με 20 από τα 24 πλοία υπό ελληνική σημαία
– Ο Όμιλος Τσάκου με 17 από τα 92 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο
– η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 16 από τα 36 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο
– η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού με το σύνολο του στόλου του , 14 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.