Tην εισαγωγή στο τέλος του Μαρτίου «νέων εργαλείων» για την αντιμετώπιση της ξένης ανάμειξης κατά την διάρκεια των ευρωεκλογών στο τέλος του Μαΐου 2019 ανακοίνωσε το Facebook.
Ο Νικ Κλεγκ, διευθυντής των δημοσίων υποθέσεων της Facebook σε παγκόσμιο επίπεδο, ανακοίνωσε την εισαγωγή στο τέλος του Μαρτίου νέων εργαλείων που θα συμβάλουν στην πρόληψη της ξένης ανάμειξης στις ευρωεκλογές και θα καταστήσουν την πολιτική διαφήμιση στο Facebook περισσότερο διαφανή.
Ανάμεσα στους γίγαντες του Ιντερνετ, η Facebook δέχεται έντονες πιέσεις, αφού υπήρξε στόχος έντονης κριτικής διότι δεν κατόρθωσε να ανιχνεύσει τις εκστρατείες χειραγώγησης του αμερικανικού εκλογικού σώματος κατά τις προεδρικές εκλογές του 2016 που αποδίδονται στην Ρωσία.
Η υπόθεση Cambridge Analytica, το σκάνδαλο εκμετάλλευσης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Facebook χωρίς την συγκατάθεσή τους για πολιτικούς σκοπούς, επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την θέση της Facebook.
Ο Νικ Κλεγκ εξήγησε ενώπιον των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες ότι όλοι όσοι θέλουν να κάνουν προεκλογική εκστρατεία ή να δημοσιεύσουν διαφήμιση στο Facebook θα πρέπει να πάρουν την συγκατάθεση της εταιρείας.
«Θα αναρτούμε μία ειδοποίηση ότι δεν φέρουμε ευθύνη και θα συνοδεύεται από την ένδειξη “πληρωμένο από” στις καταχωρήσεις αυτές», πρόσθεσε.
«Ολες οι πολιτικές καταχωρήσεις θα φυλάσσονται σε μία βιβλιοθήκη στην οποία θα έχει πρόσβαση το κοινό για μία μέγιστη περίοδο επτά ετών», διευκρίνισε ο Νικ Κλεγκ.
Για τον συντονισμό των ζωτικής σημασίας επιχειρήσεων αυτών ο Νικ Κλεγκ ανακοίνωσε την σύσταση την άνοιξη επιχειρησιακού κέντρου με στόχο την ακεραιότητα των εκλογών, με έδρα το Δουβλίνο.