Αποτελώντας μια απο τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες παραγωγικές μονάδες απορρυπαντικών στην Ελλάδα, η Rolco ΒΙΑΝΙΛ θέτει σε στρατηγική προτεραιότητα την εξωστρέφεια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο CCO (Chief Commercial Officer) της εταιρείας Έκτορας Σουρουλίδης σε εκπροσώπους του Τύπου, το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης δίνει προτεραιότητα στα καινοτόμα προϊόντα MyPlanet που σύντομα θα πωλούνται στην αμερικανική αγορά. H εταιρεία Rolco, έχοντας κλείσει συμφωνία με τοπικό συνεργάτη θα διαθέτει από τον επόμενο μήνα την πρωτοποριακή σειρά προϊόντων με φυτικά συστατικά MyPlanet, τα οποία παράγονται στην Ελλάδα, σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης. «Απευθυνόμαστε σε μια πολύ μεγάλη και οικολογικά ώριμη αγορά διαθέτοντας τα φιλικά προς το περιβάλλον brand, MyPlanet με σημαντική προστιθέμενη αξία που μπορούν να κερδίσουν το καταναλωτικό κοινό. Πρόκειται για μια φιλόδοξη προσπάθεια σε μια αγορά όπου τα περιθώρια και οι προοπτικές είναι μεγάλες και ελπίζουμε το εγχείρημα να στεφθεί με επιτυχία» τόνισε ο κ. Σουρουλίδης.
Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων, σε Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Μάλτα, Κύπρο και Αφρική με το 5% της παραγωγής προϊόντων με ετικέτες της Rolco να εξάγεται στις παραπάνω χώρες.
Η Rolco ΒΙΑΝΙΛ, σύμφωνα με τον κ. Σουρουλίδη, βρίσκεται σε εξαιρετική τροχιά ανάπτυξης επιτυγχάνοντας το 2022 ανάπτυξη 10% σε αξία και 5% σε όγκο, παρόλο που η αγορά δέχθηκε πιέσεις με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται και την αξία να αυξάνεται, κυρίως λόγω του πληθωρισμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 10% σε αξία φτάνοντας περίπου τα 34,5 εκατ. ευρώ από περίπου 31,4 εκατ. ευρώ το 2021, εν μέσω ισχυρού ανταγωνισμού στις κατηγορίες απορρυπαντικών. Εφέτος οι πωλήσεις της εταιρείας «τρέχουν» με τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης και η διοίκηση εκτιμά ότι θα αγγίξουν τα 38,5 εκατ. ευρώ. Ο κ. Σουρουλίδης αποδίδει την πολύ καλή πορεία της Rolco στο γεγονός ότι με τα καινοτόμα προϊόντα της έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών αυξάνοντας συνεχώς τα μερίδια αγοράς των προϊόντων της.
Εστιάζοντας στο οικονομικό περιβάλλον και τις πληθωριστικές πιέσεις, ο κ. Σουρουλίδης αναφέρθηκε στις μεγάλες πιέσεις που δέχθηκε η εταιρεία λόγω της πανδημίας, της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών αλλά και του ενεργειακού κόστους οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση του λειτουργικού κόστους. «Προσπαθήσαμε να αντισταθμίσουμε τα κόστη με αιχμή την έρευνα και ανάπτυξη επενδύοντας σε πράσινες πρώτες ύλες και έξυπνες τεχνολογίες. Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία από τα μέσα του 2022 μέχρι τα μέσα του 2023 στα προϊόντα είναι περίπου στο 10%» τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε ότι την ίδια στιγμή συνολικά ο κλάδος ανατιμήθηκε κατά μέσο όρο γύρω στο 20% στο ράφι. Ωστόσο, εκτίμησε ότι υπάρχει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού με τις τιμές να είναι πλέον συγκρατημένες.
Η ελληνική βιομηχανία απορρυπαντικών αποτελεί πηγή αστείρευτης καινοτομίας και παραγωγής νέων τεχνολογιών στο κομμάτι των καθαριστικών-απορρυπαντικών συγκροτώντας ένα σημαντικό οικοσύστημα επίκεντρο του οποίου είναι το εργοστάσιο στον Αγ. Ι. Ρέντη. Στο εργοστάσιο -το τρίτο μεγαλύτερο στη Νότια Ευρώπη- παράγονται προϊόντα με τις ετικέτες της Rolco (ROL, MyPlanet, Baby Planet, Roli, Bionol κ.α.), προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών του κλάδου για την ελληνική και τη διεθνή αγορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ειδικά προϊόντα για B2B λύσεις με έμφαση στο HoReCa. Σημειώνεται ότι 65% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τα προϊόντα με τις ετικέτες της Rolco.
«Το μυστικό μας που μας κάνει να ξεχωρίζουμε σαν ελληνική εταιρεία σε αυτό το περιβάλλον με τους πολυεθνικούς παίκτες είναι η καινοτομία» ανέφερε ο κ. Σουρουλίδης. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία διαθέτει τμήμα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στελεχωμένο με επιστημονικό προσωπικό που διαρκώς αναζητά νέες φόρμουλες με στόχο τη δημιουργία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Σύμφωνα με τον κ. Σουρουλίδη, οι δυνατότητες του τμήματος R&D είναι τέτοιες που μπορεί η εταιρεία να αντιδράσει πολύ γρήγορα και με ευελιξία σε μια απρόσμενη κατάσταση, όπως έγινε με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, αναπτύσσοντας καινοτόμα προϊόντα.
Για την υλοποίηση του νέου στρατηγικού σχεδίου της εταιρείας γίνονται συνεχώς επενδύσεις στην παραγωγική μονάδα, στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης αλλά και στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί έντονα την εταιρεία είναι το ενεργειακό κόστος. Έχοντας πληγεί σφοδρά από το κύμα της ενεργειακής κρίσης επιζητά την ενεργειακή της επάρκεια.. Αν και έχουν ήδη τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά συστήματα στις αποθήκες του εργοστασίου, η διοίκηση διερευνά πλέον τη δυνατότητα συμμετοχής σε Ενεργειακή Κοινότητα, κάτι που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Σε ό,τι αφορά στις δράσεις της εταιρείας για το περιβάλλον, τα MyPlanet υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες των ΜΚΟ ΕΝΑΛΕΙΑ & ΑΡΧΕΛΩΝ. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την ΕΝΑΛΕΙΑ, η Rolco υιοθέτησε δύο αλιευτικά σκάφη για τη συλλογή πλαστικού από την θάλασσα του Αργοσαρωνικoύ κόλπου και τη δημιουργία σημείου συλλογής διχτυών για 3 μήνες. Στόχος ήταν η συγκέντρωση και η ένταξη 3.000 κιλών θαλάσσιου πλαστικού και χρησιμοποιημένου αλιευτικού εξοπλισμού στην κυκλική οικονομία. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τον καθαρισμό του νησιού του Αργοσαρωνικού «Πάτροκλος» την περασμένη Παρασκευή με τη συνδρομή αλιευτικών σκαφών και τη συμβολή της εθελοντικής ομάδας της Rolco. Επιπλέον, σε συνεργασία με τον ΑΡΧΕΛΩΝ, η εθελοντική ομάδα της Rolco συμμετείχε στη δράση απελευθέρωσης θαλάσσιας χελώνας, η οποία διεξήχθη τον Ιούλιο.