Του Βάιου Κρόκου
Σημαντική είναι η μείωση της ζήτησης σε καύσιμα κίνησης λόγω της απαγόρευσης-περιορισμού των μετακινήσεων, απόρροια των μέτρων για την αντιμετώπιση του COVID-19, παρά το γεγονός ότι το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει ανοιχτό (διυλιστήρια- εταιρίες εμπορίας -πρατήρια)
Στον αντίποδα, οι πολύ χαμηλές τιμές πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης σε συνδυασμό με την παράταση για ένα μήνα της χρονικής περιόδου εμπορίας του προιόντος, έχουν εκτοξεύσει τις πωλήσεις αντισταθμίζοντας σε σημαντικό βαθμό τις απώλειες από τα καύσιμα κίνησης.
Αυτό επισημαίνει η διοίκηση της Revoil κατά την αναλυτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων της για το 2019, θέτοντας τους βασικούς στόχους της τρέχουσας χρονιάς εν μέσω της εν εξελίξει κρίσης που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στην συνολική οικονομία.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η εταιρεία μέσα στο χρόνο στοχεύει να θα εξετάσει τις δυνατότητες για τη δημιουργία ενός φωτοβολταικού πάρκου (500 kw) σε ιδιόκτητη έκταση που κατέχει στην περιοχή της Λάρισας, όπως και περαιτέρω επενδύσεις στην ανάπτυξη τέτοιων πάρκων.
Κύριο μέλημα, όπως επισημαίνει, είναι να εστιάσει σε μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της τα τελευταία χρόνια την περαιτέρω μείωση του τραπεζικού της δανεισμού.
Οι προοπτικές της Εταιρίας για το 2020 και τελικά η πορεία των μεγεθών της θα εξαρτηθούν πέρα από την υλοποίηση του επιχειρησιακού της πλάνου, από το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται το οποίο από τον μήνα Μάρτιο του έτους έχει αλλάξει σημαντικά.
Θετικά τα μεγέθη του 2019
-Τα κέρδη προ φόρων διπλασιάστηκαν, στα 2,84 εκατ. ευρώ έναντι 1,42 εκ. το 2018. Η σημαντική άνοδος των κερδών οφείλεται κυρίως στην προώθηση προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια, στη βελτίωση του μεικτού κέρδους λόγω των εμπορικών συμφωνιών που πέτυχε η Εταιρία με τους προμηθευτές της και δευτερευόντως την άνοδο των τιμών των αποθεμάτων κατά τη διάρκεια του έτους.
-Οι πωλήσεις της Εταιρίας ανήλθαν στα 700,29 εκατ. ευρώ το 2019 από 719,63 εκατ. το 2018 παρουσιάζοντας μικρή πτώση κατά 2,69% κυρίως λόγω των συγκριτικά χαμηλότερων διεθνών τιμών των καυσίμων.
-Οι συνολικές πωλούμενες ποσότητες των καυσίμων της Εταιρίας ανήλθαν στα 737,8 εκατ. λίτρα, έναντι 741,6 εκατ. λίτρα το 2018, εμφανίζοντας οριακή πτώση 1%. Πιο αναλυτικά οι πωλούμενες ποσότητες πετρελαίου κίνησης κατέγραψαν απώλειες 3%, οι βενζίνες 7,6% ενώ στον αντίποδα οι πωλήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο marine ενισχύθηκαν κατά 9% και 14% αντίστοιχα.
-Το μικτό κέρδος της Εταιρίας ανήλθε στα 25,78 εκατ. ευρώ το 2019, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο μέγεθος ποσού 23,94 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Tα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 10,49 εκατ. ευρώ έναντι 7,61 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 37,84%.
-Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους, η Εταιρία έκλεισε με κέρδη 3 εκατ. από κέρδη 1,47 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2018. Παράλληλα, στα πλαίσια του μεσοπρόθεσμου στόχου της για σταδιακή μείωση του Τραπεζικού της Δανεισμού, η Εταιρία το 2019 μείωσε τα τραπεζικά της δάνεια κατά 4,2 εκατ. ευρώ
«Το 2019 ήταν για την εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών μια χρονιά κοντά στα επίπεδα του 2018 με τους συνολικούς πωλούμενους όγκους να καταγράφουν μικρή άνοδο 2,3%, κυρίως λόγω της ανόδου των πωλήσεων στο πετρέλαιο θέρμανσης και λιγότερο στα καύσιμα κίνησης με την αμόλυβδη να κλείνει οριακά χαμηλότερα», σημειώνει η διοίκηση.
Έξτρα στόχοι για το 2020, καθώς ο σχεδιασμός περιλαμβάνει:
-την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπλουτισμένων καυσίμων της αμόλυβδης βενζίνης 95 revolution και του πετρελαίου κίνησης diesel revolution, με την τοποθέτησή τους σε περισσότερα πρατήρια του δικτύου και την αύξηση των πωλήσεων.
-την επέκταση του δικτύου πρατηρίων με 30 νέα σημεία, με εστίαση στο νομό Αττικής, στο νομό Θεσσαλονίκης και σε πρωτεύουσες νομών.
-την περαιτέρω ανάπτυξη της κάρτας στόλου, μέσω νέων συνεργασιών από τα τμήματα Δικτύου και Βιομηχανίας και το λανσάρισμα από το τελευταίο τρίμηνο του έτους νέας κάρτας πιστότητας καταναλωτών με ευρύ πεδίο συνεργειών και ανταποδοτικών οφελών.
-την πιλοτική τοποθέτηση φορτιστών σε 2 πρατήριά στην Αττική για την εξυπηρέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.