Γράφει η «ξενοδόχος»

Εντυπωσιακή είναι η άνοδος των τουριστικών εισπράξεων για το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημειώνοντας μάλιστα ρεκόρ γι’ αυτή την περίοδο του έτους.

Ειδικότερα, για το διάστημα Ιανουαρίου- Μαρτίου 2019 οι τουριστικές εισπράξεις σημείωσαν αύξηση +37,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018, έτος κατά το οποίο επίσης είχε σημειωθεί άνοδος. Ετσι, με βάση τα πρώτα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος από το ισοζύγιο πληρωμών (σ.σ. περισσότερες πληροφορίες αναμένεται να ανακοινωθούν σήμερα για το ταξιδιωτικό ισοζύγιο) οι τουριστικές εισπράξεις το φετινό, πρώτο τρίμηνο του έτους ανήλθαν στα 760 εκατ. ευρώ, από τα 554 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 και τα 484 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2017.

  • Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών παρουσίασαν αύξηση κατά +7,8% το διάστημα Ιανουαρίου- Μαρτίου του 2019, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι όσοι ήρθαν φέτος έχουν ξοδέψει σαφώς περισσότερο.

Πολύ καλά πήγε και ο μήνας Μάρτιος, παρόλο που είναι χαμηλή σεζόν, με την αύξηση των εισπράξεων να διαμορφώνεται στο 32,2%, ξεπερνώντας τα 318 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά έναντι 241 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2018 και τα 197 εκατ. ευρώ του Μαρτίου του 2017.

Οσον αφορά τις αφίξεις, αυτές σημείωσαν το Μάρτιο του 2019 αύξηση κατά 9,1%  σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σημειώνεται ότι μόλις χθές το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στη νέα του μέλετη για τη Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη διαπιστώνει μείωση της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης μεταξύ 2005 και 2018 κατά 30% (από 745,7 ευρώ σε 519,6 ευρώ), προσθέτοντας ωστόσο ότι αυτό δεν αποτελεί ένδειξη «υποβάθμισης» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Το γεγονός, σύμφωνα με τη μελέτη κατά περίπου τα 2/3 στην μείωση της Μέσης Διάρκειας Παραμονής, που αποτελεί παγκόσμια τάση, και κατά το 1/3 στην αλλαγή του μείγματος των επισκεπτών με την προσέλκυση νέων αγορών από τα Βαλκάνια και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.  Το ΙΝΣΕΤΕ επισημαίνει ότι η στόχευση σε υψηλότερη Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη, είτε μέσω της αύξησης της Μέσης Ημερήσιας Δαπάνης, είτε μέσω της Μέσης Διάρκειας Παραμονής, προϋποθέτει τη δημιουργία ενός πιο σύνθετου προϊόντος με υψηλότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναβαθμίζει την συνολική εμπειρία του επισκέπτη και αφορά σε όλους τους επιμέρους κρίκους της αλυσίδας αξίας που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.

  • «Προς την κατεύθυνση αυτή, κρίσιμο στοιχείο είναι, επίσης, η αποτελεσματική διαχείριση των προορισμών με συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό, συνένωση δυνάμεων και ευρύτερες συνεργασίες σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.
  • Παράλληλα, είναι αναγκαίο να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των υποδομών για ενεργειακή επάρκεια, καθαριότητα, επαρκή αστυνόμευση, ενίσχυση υπηρεσιών υγείας, κλπ., ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες, τόσο των τουριστών όσο και των κατοίκων της χώρας. Μόνο έτσι ο ελληνικός τουρισμός θα διατηρήσει την δυναμική του και θα σταθεροποιηθεί σε μια νέα, πιο ώριμη και μακροχρόνια φάση ανάπτυξης».