της Ελενας Ερμείδου
Η ασφάλιση του Cyber ακολουθεί όλους του κλάδους και έχει να κάνει και με την εργασία που κάνουν οι διαμεσολαβητές, κάποως έτσι προκύτπει και η ζήτηση.
Πριν τον Covid οι μεγάλοι πελάτες των ασφαλισιών ήταν οι ξενοδόχοι, ωστόσο βλέπουμε το κομμάτι των υπηρεσιών να έχει μεγάλη ζήτηση. Οι πελάτες που έχουν πάθει ζημιά και έχουν πληρώσει αποζημιώσεις σε ransomware 200.000 – 250.000 αρνούνται να ασφαλιστούν, το ίδιο συμβαίνει και στον κλάδο των ξενοδοχείων. Ασφαλίζονται για παράδειγμα αυτοί που αναγκάζονται στον ξενοδοχειακό κλάδο όπως στην σύναψη ξενοδόχων με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τονίζει το πρώτο πάνελ του 2nd Cyber Insurance.
Συχνές αιτίες ζημιών
Το Ransomware είναι ο πιο συχνός παράγοντας ζημιών και ο παράγων διακοπής εργασιών, τα έξοδα ανάλογα με την σφοδρότητα της ζημιάς θα είναι λιγότερα ή περισσότερα.
Τι αλλάζει στο τρόπο τιμολήσης
Τα νούμερα είναι μεγάλα και επηρεάζονται σαφώς τα rates. Στο κομμάτι του cyber η ζημιά είναι άμεση και φαίνεται. Αυτό αναγκάζει τους ασφαλιστές να ανεβάσουν προς τα πάνω τα rates για να προστατύσουν την βιωσιμότητα του κλάδου. Τα claims κλείνουν πολύ γρήγορα. Ωστόσο, ίσως το ασφάλιστρο να είναι η μόνη λύση, θα πρέπει να δημιουργηθούν χαρτοφυλάκια που συνεισφέρουν στην ομαλή πορεία της ασφάλισης.
Τι κάνουν οι ασφαλιστικές
Δεν είναι μόνο το back up για αυτό και αποτυγχάνουν πολλές πολιτικές. Υπάρχει μία σειρά ερωτήσεων που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστές προκειμένου να δώσουν καλύψεις και να τιμολογήσουν. Μελετούν ποιος είναι ο κίνδυνος έκτασης, δηλαδή ο συστημικός κίνδυνος. Ενα άλλο κομμάτι είναι το πόσο οι υπάλληλοι είναι ενημερωμένοι, και κατόπιν αν υπάρχει ένα business contiuity plan. Εμφαση δίνεται και στο identity management.
Σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να εκπαιδευτούν και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές καθώς η ορολογία είναι πολύ δύσκολη.
Εκπαίδευση σημαντικό κομμάτι
Ολοι λένε ότι εκπαιδεύουν αλλά το κομμάτι της τηλέ-εργασίας κατά τον κορωνοϊό ξεκίνησε χωρίς να υπάρχει εκπαίδευση.