Γράφει η «ξενοδόχος»
- «Ο νέος προϋπολογισμός στηρίζει και θέτει τις βάσεις και το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το νέο τουριστικό μοντέλο της χώρας».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης κατά τη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2020.
- “Στηρίζει, αφού αυξάνει τις δαπάνες του προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού από 24 εκατ. ευρώ το 2019 σε 33 εκατ. ευρώ το 2020, με μία αύξηση της τάξεως του 38%.
- Συνολικά, τακτικός προϋπολογισμός (37 εκατ. ευρώ) και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (33 εκατ. ευρώ) στο Υπουργείο Τουρισμού, ανέρχονται στα 70 εκατ. ευρώ για το 2020 και θα καλύψουν μια σειρά κρίσιμων δραστηριοτήτων για το τουριστικό μας προϊόν, την εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους του κλάδου”.
Ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε από το βήμα της Βουλής τους επτά πυλώνες του στρατηγικού σχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού, για την περίοδο 2021-2030.
- «Πρόκειται για ένα σχέδιο» είπε ο Υπουργός Τουρισμού, «που βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, στην επέκταση της σεζόν, στην ανάδειξη νέων προορισμών, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας άρα και των αμοιβών των εργαζομένων του κλάδου και στην ενίσχυση της εικόνας της χώρας στις διεθνείς αγορές».
Αναλυτικά ως προς τους επτά πυλώνες:
- Ο πρώτος πυλώνας έχει να κάνει με την προσβασιμότητα και τη διασυνδεσιμότητα τόσο στο φυσικό όσο και στον ψηφιακό άξονα. Με καταγραφή των τουριστικών ροών, αξιολόγησή τους αλλά και δημιουργίας σεναρίων ροών για τα επόμενα χρόνια.
- Δεύτερος πυλώνας είναι οι ιδιωτικές υποδομές και βιώσιμη διαχείριση και ανάπτυξη, με αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και βελτίωση στους άξονες με οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
- Ο τρίτος πυλώνας σχετίζεται με τις δημόσιες υποδομές και τη διαχείριση της εμπειρίας, με αξιολόγηση της εμπειρίας του επισκέπτη, αλλά και καταγραφή των σημείων που είναι προς βελτίωση.
- Πυλώνας τέταρτος είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού, με απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου και των δεξιοτήτων, αλλά και αξιολόγηση των ελλείψεων με νέες εκπαιδευτικές δομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και με κίνητρα για επανεκπαίδευση.
- Πέμπτον, είναι η προϊοντική ανάπτυξη, προώθηση και προβολή, με χαρτογράφηση της ζήτησης, της ελληνικής προσφοράς αλλά και της ανταγωνιστικής προσφοράς. Στόχος είναι η δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων, αποβλέποντας στη γεωγραφική και χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
- Έκτος πυλώνας είναι η συνεργατική διακυβέρνηση, με χαρτογράφηση των δομών και λειτουργιών του υπουργείου και των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο τη δημιουργία μηχανισμών δημοσίου διαλόγου και διαχείρισης προορισμών.
- Και τέλος, ο έβδομος πυλώνας, σχετίζεται με το ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο, με κωδικοποίηση της νομοθεσίας και ανάλυση των νομοθετικών κενών.
Το πλάνο για το 2020
- «Για τη νέα χρονιά βάζουμε 5 στρατηγικούς στόχους που θα πετύχουμε με τις δράσεις μας», είπε ο υπουργός.
Για την προώθηση του Βιώσιμου Τουρισμού,
- «θα ανακοινώσουμε περισσότερα το επόμενο διάστημα, όμως, μπορώ να πω από τώρα πως το Υπουργείο Τουρισμού θα γίνει “plastic free”, ώστε να δώσει το σύνθημα των αναγκαίων προσαρμογών για το περιβάλλον».
Δύο ακόμη στόχοι έχουν να κάνουν με την ποιοτική εκπαίδευση με ριζικές αλλαγές στο τοπίο της τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και τον προσβάσιμο τουρισμό με προώθηση των καταλυμάτων που είναι φιλικά προς τα άτομα με αναπηρία.
Τέταρτος στόχος είναι οι νέες επενδύσεις
- «όπως αυτές που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΣΕ, ύψους 1 δισ. ευρώ (σε Κρήτη, οδό Πειραιώς κ.α.), που δημιουργούν σχεδόν 2.000 θέσεις εργασίας στον τουρισμό προς όφελος όλης της κοινωνίας».
Επιπλέον έμφαση θα δοθεί και στα νέα ψηφιακά εργαλεία με προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων.
- «Βρέθηκα στη Βοστώνη, στην καρδιά της καινοτομίας στις ΗΠΑ και προωθώ τη σύνδεση του εκκολαπτηρίου του ΞΕΕ, του capsuleT, με τις πρωτοβουλίες οργανισμών της Βοστώνης για να ανοίξουμε νέους ορίζοντες στις καινοτόμες επιχειρήσεις του τουρισμού».