Την ερχόμενη Άνοιξη αναμένεται να φτάσει στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας το πρώτο υπερσύγχρονο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο χρόνος που οι Ιταλοί θα δροµολογήσουν τα υπερσύγχρονα τρένα Pendolino της σειράς «Ασηµένιο Βέλος», εξαρτάται από την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στην κεντρική σιδηροδρoµική αρτηρία Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κίνηση είχε ξεκινήσει να εξετάζεται από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.
Η ταχύτητα των νέων συρμών
Οι νέοι συρµοί θα αναπτύσσουν ταχύτητα 250 χιλιοµέτρων την ώρα στο ελληνικό δίκτυο, επιτυγχάνοντας διάρκεια ταξιδιού 3,5 ωρών από 5 ώρες και 10 λεπτά που είναι σήµερα. Τις υπηρεσίες όµως που παρέχει η σειρά «Κόκκινο Βέλος» -επιτυγχάνει ταχύτητες 300 χιλιοµέτρων στον ευρωπαϊκό Νότο- θα κάνει πολύ καιρό να τις δει ο ελληνικός σιδηρόδροµος.
Στόχος της Ferrovie dello Stato Italiane είναι η εµπορική λειτουργία των νέων τρένων να γίνει την άνοιξη του 2019.
Να σημειωθεί πως ύστερα από τρία επιχειρησιακά προγράµµατα και αρκετές εργολαβίες, ηλεκτροκίνηση έχουµε περίπου στα 400 χιλιόµετρα του Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη και υπολείπεται ένα µικρό κοµµάτι, µήκους 54 χιλιοµέτρων, στο Λιανοκλάδι – ∆οµοκός, το οποίο θα παραδοθεί, σύµφωνα µε την ΕΡΓΟΣΕ, εντός του επόµενου διµήνου.
Οι Ιταλοί ασκούν ισχυρές πιέσεις στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ώστε να ολοκληρώσει τα έργα της ηλεκτροκίνησης για να δείξουν τα πραγµατικά τους όπλα στις επιβατικές και εµπορευµατικές µεταφορές, που θα κάνουν το τρένο ανταγωνιστικό του αεροπλάνου και θα προσφέρουν ανέσεις που θα ανάγουν το ταξίδι σε µοναδική εµπειρία για τους επιβάτες. «Οπου µπήκαν στην Ευρώπη σύγχρονα τρένα, µε ταχύτητες 300 χλµ./ώρα, οι αεροπορικές εταιρείες σταµάτησαν ή περιόρισαν το µεταφορικό τους έργο», αναφέρει ο κ. Χρήστος ∆ιονέλλης, διευθύνων σύµβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.