Διαστάσεις αρχίζει να λαμβάνει και στην Ελλάδα η αντιπαράθεση μεταξύ vegans και κρεοπωλών, που τους τελευταίους μήνες τείνει να γίνει παγκόσμια τάση στον λεγόμενο δυτικό κόσμο.

Αφορμή για την τελευταία «έκρηξη», αποτελεί η καμπάνια που τρέχει αυτόν το μήνα σε συρμό του μετρό, η οποία έχει χρηματοδοτηθεί από οργάνωση vegans και σύμφωνα με την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ), αποτελεί προκλητική δυσφήμιση του ελληνικού κρέατος.

Η χρονική στιγμή εκτιμάται ότι δεν είναι τυχαία, καθώς και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πραγματοποιούνται ανάλογες κινήσεις, με αποκορύφωμα την Γαλλία, όπου η κατάσταση έχει… ξεφύγει, με οργανώσεις vegan να πραγματοποιούν συστηματικά επιθέσεις σε κρεοπωλεία. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις, οργανώσεις κρεοπωλών στη Γαλλία ανακοίνωσαν ότι προχώρησαν στην πρόσληψη εταιρειών security, ώστε να προστατεύονται τα καταστήματα, οι ίδιοι, αλλά και οι πελάτες τους.

Σε ό,τι αφορά το εγχώριο γίγνεσθαι, στην καμπάνια έχουν προχωρήσει οι Greek Vegans, που όπως αναφέρουν, με αφορμή τις αντίστοιχες διαφημίσεις στα μέσα μεταφοράς πολλών μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, αποφάσισαν να υλοποιήσουν ένα αντίστοιχο εγχείρημα στο μετρό της Αθήνας.

«Από τις 9 Σεπτεμβρίου και για 28 συνεχόμενες ημέρες ένας ολόκληρος συρμός του μετρό (συνολικά 184 αφίσες) θα είναι γεμάτος με μηνύματα σχετικά με τον βιγκανισμό. Μηνύματα ενημέρωσης που θα δείξουν στο ευρύ κοινό την αλήθεια για την διατροφή του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα βοηθήσουν το κοινό να μάθει για το ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος των καθημερινών του επιλογών» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή τους, ενώ υπογραμμίζεται πως «πρόκειται για την μεγαλύτερη και πιο άμεση καμπάνια που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Από την άλλη πλευρά, για στοχοποίηση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων και για δυσφήμιση του ελληνικού κρέατος κάνει λόγο η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ).

Μεταξύ άλλων, η Οργάνωση υποστηρίζει ότι εγκρίνοντας τη δημοσιοποίηση «ομάδων χωρίς θεσμικό χαρακτήρα» η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φαίνεται να παίρνει θέση σε έναν διάλογο «για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις».

Η ΕΔΟΚ εν ολίγοις επιτίθεται στην Αττικό Μετρό, λέγοντας ότι «εμφανίζεται  να  συντάσσεται  και  να  επικροτεί  επιστημονικά  αστήρικτες απόψεις ακτιβιστικών ομάδων που δυσφημούν έναν τομέα με τεράστια  συμβολή στην ελληνική οικονομία. Έναν τομέα που περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα  η οποία ξεκινά από την παραγωγή και την εμπορία ζώντων ζώων και φτάνει μέχρι  την  επεξεργασία,  μεταποίηση  και  κατανάλωση  κρέατος  και  γαλακτοκομικών  προϊόντων,  άρα  αφορά  εκατοντάδες  χιλιάδες  επαγγελματίες,  επιχειρήσεις,  εργαζόμενους και τις οικογένειές τους» και τονίζει «συνεπώς εκτιμούμε πως είναι τουλάχιστον ατυχής η απόφαση εκ μέρους σας, ως  φορέα του ευρύτερου  δημόσιου τομέα, να  παραχωρείτε διαφημιστικό  χώρο σε αντιεπιστημονικές απόψεις που προωθούνται από συλλογικότητες, το τονίζουμε αυτό, και όχι από επίσημες οργανώσεις που έχουν νομικές υποχρεώσεις  για τα λεγόμενά τους».