Η σημαντικότητα της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, οι υποδομές, τα δίκτυα, τα πρατήρια ενέργειας και οι προδιαγραφές φόρτισης βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που διεξήχθη στο Πάνελ II στο πλαίσιο του Auto Forum 2021 #auf21. Στο πάνελ συμμετείχαν οι ομιλητές κ.κ. Αντώνιος Κλαδάς, Καθηγητής ΕΜΠ, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης, ΔΕΗ Α.Ε, Νικόλαος Πρέζας, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing, Volkswagen και ο Δρ Παναγιώτης Ροβολής, Εργ. Διδακτικό Προσωπικό, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, ΕΜΠ.
Το Auto Forum 2021 #auf21 με τίτλο:«Εξηλεκτρισμός» διοργανώνεται για 4η χρονιά από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, μέσα από τη LiveOn.
Η φετινή διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ), της Hellastron, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Ο κ. Κοφινάς τόνισε πως η παγκόσμια αναλογία ως προς την φόρτιση είναι 1 φορτιστής για 10 αυτοκίνητα. «Αυτή τη στιγμή είμαστε κοντά σ’ αυτό το μέγεθος. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι επιλογή, είναι μονόδρομος. Τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης, το πράσινο ταμείο θα διοχετευτούν προς αυτή την κατεύθυνση. Η Ελλάδα δε μπαίνει πρώτη στην ηλεκτροκίνηση. Υπάρχει ήδη η τεχνογνωσία από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις», πρόσθεσε.
«Ο συνδυασμός της μελέτης των σημείων στάθμευσης με τις νέες μπαταρίες θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Η φόρτιση στο σπίτι είναι πιο οικονομική. Άλλωστε αναμένουμε το 60% των Ελλήνων να φορτίζουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο στο σπίτι. Το πόσο γρήγορα φορτίζει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τν φορτιστή αλλά και από το αυτοκίνητο»,επεσήμανε.
Από την μεριά του ο κ. Πρέζας σημείωσε πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν ήδη αρκετά αυτοκίνητα που υπάγονται στο νέο κύκλο μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). «
Ο κ. Κλαδάς μίλησε για μετασκευαστική διαδικασία των μπαταριών. Όπως είπε «είναι πολύ σημαντική. Δεν είναι συγκρίσιμο μέγεθος με ένα αυτοκίνητο. Λόγω του μεγέθους των μπαταριών το project της μετασκευής δεν είναι τόσο εύκολο αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού. Το δίκτυο εργαστηρίων που έχουμε για την εξηλεκτρισμό των πλοίων π.χ θα μπορούσε να συμβάλλει σ’ αυτή την κατεύθυνση. Τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν την τεχνογνωσία να δώσουν ώθηση προς την κατεύθυνση αυτή», συμπλήρωσε.
Τέλος ο κ. Ροβολής υπογράμμισε πως «όπως συμβαίνει σε κάθε τεχνολογική επανάσταση έτσι και τώρα θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος για να γίνουν βελτιώσεις και να λυθούν τυχόν προβλήματα, να λυθεί το θέμα του κόστους της μπαταρίας. Όσον αφορά το θέμα των ταχυφορτιστών, μπορεί να μας διευκολύνουν αλλά η πιο βραδεία φόρτιση είναι η λύση που πρέπει να προτιμηθεί καθώς μας δίνει έτσι και την δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησής της μπαταρίας. Βρισκόμαστε σε φάση εξέλιξης και σύντομα με την διάθεση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα ως προς την διαχείριση του κόστους της μπαταρίας που αυτή την στιγμή είναι ιδιαίτερα υψηλό», πρόσθεσε.