Τί συμβαίνει τελικά με τις πωλήσεις της Lidl στην Ελλάδα; Αυξήθηκαν ή μειώθηκαν πέρυσι; Χάνει η Lidl τους πελάτες που είχε προσελκύσει από το δίκτυο της Μαρινόπουλος;
Τα ερωτήματα αυτά απασχολούν την αγορά το τελευταίο διήμερο με αφορμή στοιχεία που γνωστοποίησε η εταιρεία ερευνών Nielsen, τα οποία δείχνουν μείωση πωλήσεων της Lidl τόσο κατά όγκο όσο και αξία για το σύνολο του 2017. H ανακοίνωση αυτή αποτέλεσε “κόκκινο” πανί για την Lidl, η οποία δηλώνει ότι οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά.
Η πηγή του προβλήματος βρίσκεται στο γεγονός ότι η Lidl δεν συνεργάζεται με την Nielsen και δεν παρέχει πληροφορίες για τις πωλήσεις των καταστημάτων της. Το πρόβλημα της μη συνεργασίας, δεν αφορά μόνο την ελληνική θυγατρική, αλλά αποτελεί πολιτική της Lidl, παγκοσμίως.
Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε και προκειμένου να μπορεί να υλοποιεί αντιπροσωπευτικές μετρήσεις, η Nielsen έχει αναπτύξει ειδική μεθοδολογία, την οποία εφαρμόζει παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο αυτής της αντιπαράθεσης οι δύο πλευρές αντάλλαξαν επιστολές, με την Nielsen να διευκρινίζει ότι “οι μετρήσεις αυτές προκύπτουν από δειγματοληπτική συλλογή αποδείξεων από καταναλωτές/ αγοραστές της Lidl” και την Lidl να απαντά ότι “το μοντέλο της Nielsen δε βασίζεται σε κανένα πρότυπο έρευνας, που να διασφαλίζει τόσο την ποιότητα των στοιχείων, όσο και την αξιοπιστία του μοντέλου”.
Με βάση την δήλωση της Lidl, ότι “επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά της”, δεν αποκλείεται η συνέχεια να δοθεί σε κάποια δικαστική αίθουσα -αν και πολύ αμφιβάλλουμε…