Χαώδης, απ΄ ότι μαθαίνω η διάσταση στην εκτίμηση του ΤΑΙΠΕΔ και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν, DG Comp για την εύλογη αποτίμηση του ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως είναι γνωστό από πέρυσι τον Μάιο, είχε αποδεχτεί ως εύλογη την προσφορά των 600 εκατ. (καθαρά μείον ΦΠΑ 483,87 εκατ. ) τίμημα που στην πορεία η αρμόδια επιτροπή το θεώρησε χαμηλό.

Πηγή μου στις Βρυξέλλες, υποστηρίζει ότι η DG Comp ανεβάζει στο σχεδόν διπλάσιο το καθαρό τίμημα, κάτι που έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό και στα “κεντρικά” και στην Αθήνα.

Έτσι λοιπόν δικαιολογούνται οι ευθείες βολές Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ, με τον υπουργό να λέει πως εάν είχε χειριστεί αυτά τα θέματα (Εγνατία, Ελευθέριος  Βενιζέλος) το Υποδομών και πολύ πιο γρήγορα θα είχε κλείσει η συμφωνία και το τίμημα θα ήταν τριπλάσιο !!!

Και ερωτώ: Αφ΄ ης στιγμής δημιουργείται εκ των πραγμάτων και εκ του αποτελέσματος ζήτημα δεν θα πρέπει να ελεγχθούν αφ΄ ενός οι υπεύθυνοι του Ταμείου αφ΄ετέρου οι σύμβουλοι και οι αποτιμητές που διενήργησαν τους σχετικούς ελέγχους;

  • Γιατί σε αυτή την περίπτωση είτε η DG Comp και ο κ. Σπίρτζης είναι αλλού για αλλού είτε η ομάδα συμβούλων, ελεγκτών δεν ξέρει να αποτιμά σωστά.

Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει θέμα είτε για τη μία είτε για την άλλη πλευρά.

Θυμίζω, πως τα έσοδα από τη ανανέωση της 20ετούς παράτασης για το ΔΑΑ θα έπρεπε να έχουν εγγραφεί ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2018 στον ¨λογαριασμό” μας με τους δανειστές.

Για την ιστορία, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, η Eurobank Ergasias & η Lamda Infrastucture Finance ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, η δικηγορική εταιρεία Ποταμίτης Βεκρής και η νομική υπηρεσία Clifford Chance ως νομικοί σύμβουλοι και η εταιρεία Steer Davies Gleave ως τεχνικός σύμβουλος.

Και κάτι τελευταίο: Το μεταφέρω με επιφύλαξη καθώς μου φάνηκε εκτός κάθε λογικής.

Αληθεύει ότι η αποτίμηση του εύλογου τιμήματος και της προβολής μελλοντικών εσόδων (από λειτουργικά, μερίσματα κ.λ.π) έχει με βάση τα στοιχεία χρήσεως 2015;

Είναι δυνατόν; Ρωτάω, γιατί τα τελευταία 3 χρόνια το ΔΑΑ στην κυριολεξία “πετάει”.

Ενδεικτικά

  • το 2015 που η κίνηση έκανε νέο ρεκόρ ήταν 18,086 εκατ. επιβάτες,
  • το 2016 για πρώτη φορά ξεπέρασε τα 20 εκατ. (20,017 εκατ. επιβάτες) και
  • το 2017 έσπασε όλα τα ρεκόρ με 21,737 εκατ.

Επιπλέον το 2017 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διένειμε συνολικά – μόνο από μερίσματα- πάνω από 40 εκατ. ευρώ. 

Κάτι δεν μου κολλάει σε όλα αυτά… Εσάς;