- Μία στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις εντάσσει τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στον κεντρικό της στρατηγικό σχεδιασμό.
- Μία στις δύο επιχειρήσεις καινοτομεί χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες. Μία στις τρεις επιχειρήσεις διαθέτει τις εσωτερικές ικανότητες, υποδομές και προσωπικό, για την ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών.
- Η υιοθέτηση πρωτοπόρων τεχνολογιών είναι ακόμα περιορισμένη, ωστόσο πολλές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα τεχνολογιών, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, τεχνολογίες ανάλυσης μεγάλων δεδομένων, το υπολογιστικό νέφος, για τη μελλοντική τους ανάπτυξη.
Τα παραπάνω αποτυπώνονται στη νέα μελέτη “Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ελληνικών επιχειρήσεων, 2016-2018” που δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ).
H έρευνα
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επίσημης στατιστικής Έρευνας για την Καινοτομία στις Ελληνικές Επιχειρήσεις, για την περίοδο 2016-2018, που υλοποίησε το ΕΚΤ και η οποία αφορά πληθυσμό 12.213 επιχειρήσεων με 10 απασχολούμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.
Όπως επισημαίνει η Διευθύντρια του ΕΚΤ, Δρ. Εύη Σαχίνη «Η νέα έκδοση αποτελεί την πρώτη εκτενή καταγραφή της πορείας του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις φαίνεται να κατανοούν την ανάγκη του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και να προχωρούν προς αυτή την κατεύθυνση. Τα αποτελέσματα της στροφής τους αυτής θα μπορέσουν να μεγιστοποιηθούν, εάν ενταχθούν στις ευρύτερες πολιτικές της χώρας προς την κατεύθυνση της οικονομίας της γνώσης».
Η μελέτη, η οποία διατίθεται στη διεύθυνση https://metrics.ekt.gr/publications/412, διερευνά τη θέση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στον στρατηγικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων, με έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες του προσωπικού και στις ψηφιακές τεχνολογίες που θεωρούνται σημαντικές για τη μελλοντική ανάπτυξή τους. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σχέση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού με την καινοτομία των ελληνικών επιχειρήσεων.