Δεν μπορείς να βρεις πουθενά κουβαδάκι και φτυαράκι, αλλά μπορείς να αγοράσεις μία τσάντα Gucci των 10.000 ευρώ ή μια καλλιτεχνική δημιουργία των 250.000 ευρώ, παρατηρεί εντυπωσιασμένος ρεπόρτερ του Guardian που επισκέφθηκε τη Μύκονο.
Ο Ρούπερτ Νιτ βρέθηκε στη Μύκονο και την περιγράφει ως ένα ελληνικό νησί που πάντα προσέλκυε «λαμπερούς» τουρίστες, αλλά η μαζική εισροή δισεκατομμυριούχων το μετέτρεψε σε «έναν παράδεισο παράλογου πλουτισμού».
«Αυτή η λωρίδα άμμου, στη νοτιοδυτική ακτή της Μυκόνου, δεν είναι μια απλή παραλία», γράφει ο Νιτ για την επίσκεψή του στο Nammos. Εκεί, αποφάσισε να ρωτήσει πού μπορεί να αγοράσει κανείς στρώμα θαλάσσης ή άλλα «συμπράγκαλα» για την παραλία. Η γυναίκα στην υποδοχή του beach club γέλασε. «Οι πελάτες μας δεν είναι συνήθως τέτοιου είδους άνθρωποι», του είπε.
Πλούσιοι και διάσημοι επιλέγουν τη Μύκονο
«Το Nammos είναι προορισμός που επιλέγουν κάποιοι από τους πιο πλούσιους και διάσημους ανθρώπους στον κόσμο. Από την Κέιτ Μος, την Λίντσεϊ Λόχαν και την Αριάνα Γκράντε, μέχρι τον Γουέιν Ρούνεϊ και τον Γιουσέιν Μπολτ. Τα χρήματα που ξοδεύουν εκεί έχουν αλλάξει άρδην την τοπική κοινότητα», γράφει ο Νιτ που ρώτησε αν μπορεί να απολαύσει το δείπνο του εκεί, αλλά το ενημέρωσαν ότι έπρεπε να είχε κάνει κράτηση εβδομάδες νωρίτερα. «Πιθανότατα αυτό είναι καλύτερο γιατί ένα πιάτο λαβράκι θα μου κόστιζε 200 ευρώ. Μια προσπάθεια να πιω μια μπύρα στο μπαρ, όπου χωρίς εξαίρεση όλοι οι πελάτες, γέροι και νέοι χορεύουν στα τραπέζια, αποτρέπεται από μια ομάδα έξι σεκιούριτι», περιγράφει ο Βρετανός δημοσιογράφος για την επίσκεψή του στο Nammos στη Μύκονο.
«Ξοδεύουν 50.000- 100.000 σε μία βραδιά»
Ένας από τους σεκιούριτι του εξήγησε ότι μόνο όσοι έχουν κλείσει τραπέζι επιτρέπεται να μπουν στο πάρτι. «Είναι ένα συνηθισμένο εστιατόριο μέχρι τις 6 το απόγευμα. Μετά, ξεκινά το πάρτι κάθε βράδυ. Οι άνθρωποι ξοδεύουν τεράστια ποσά, 50.000-100.000 ευρώ δεν είναι κάτι ασυνήθιστο», του είπε. «Δουλειά του είναι να εμποδίζει να μπει στο πάρτι όποιον δεν τα έσκασε και να προφυλάξει από την ανεπιθύμητη προσοχή εκείνους που διασκεδάζουν. Όμως, το να συγκεντρώσεις τα βλέμματα και να επιδείξεις τα πλούτη σου φαίνεται πως είναι ένας από τους βασικούς λόγους να επισκεφτείς το Nammos», παρατηρεί ο Βρετανός δημοσιογράφος.
Ο Νιτ περιγράφει ότι το βράδυ που βρέθηκε στο Nammos στο ένα τραπέζι ήταν η influencer από την Αυστραλία Σάνι Γκρίμοντ, που έχει 1,4 εκατ. ακολούθους. «Χορεύει πάνω σε ένα τραπέζι και στο διπλανό υπάρχουν 34 μπουκάλια σαμπάνιας Veuve Clicquot. Κάθε ένα κοστίζει 1.000 ευρώ», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Θυμίζει ακόμη ότι το 2017 ο τότε εκατομμυριούχος Φίλιπ Γκριν έσπαγε πιάτα και κατάβρεχε με σαμπάνια στο Νammos, στη Μύκονο, παρέα με την Κρις Τζένερ και τον σχεδιαστή Τόμι Χίλφιγκερ, ενώ αναφέρει ότι ανάμεσα στους διάσημους που έχουν περάσει από εκεί είναι ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο Λιούις Χάμιλτον, η Μπέλα Χαντίντ και η Χάιντι Κλουμ.
Πώς άλλαξε η Μύκονος
Η Μύκονος προσελκύει τουρίστες από τη δεκαετία του ‘20, όταν αρχαιολόγοι και κυνηγοί αρχαιοτήτων τη χρησιμοποιούσαν ως βάση για να επισκέπτονται την κοντινή Δήλο, γράφει ο Βρετανός δημοσιογράφος. «Τη δεκαετία του ‘60, την επισκέφθηκε η Τζάκι Κένεντι με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Το παράδειγμά της ακολούθησαν η Γκρέις Κέλι, η Μπριζίτ Μπαρντό και η Σοφία Λόρεν. Η Μύκονος έγινε προορισμός για τους ομοφυλόφιλους τουρίστες τη δεκαετία του ‘70, όταν άνοιξε το Pierro’s», γράφει ακόμη.
«Οπως συμβαίνει συνήθως, όταν οι διάσημοι πηγαίνουν κάπου, ακολουθούν οι σούπερ πλούσιοι. Η Ψαρού, όπου βρίσκεται το Nammos, αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής γιατί είναι ένα φυσικό λιμάνι προστατευμένο από τα μελτέμια. Ετσι, είναι τέλειο σημείο προκειμένου να δέσουν τα σούπερ γιοτ των δισεκατομμυριούχων. Οταν επισκέφθηκα τη Μύκονο 11 τέτοια γιοτ ήταν δεμένα εκεί, ανάμεσά τους το Maltese Falcon των 300 εκατ. που λέγεται ότι το έχουν νοικιάσει ο συνιδρυτής της Google Λάρι Πέιτζ και οι ηθοποιοί Τομ Χανκς και Χιου Τζάκμαν», γράφει ο Νιτ.