Κερδοφόρο ήταν το β’ τρίμηνο για τη Euroseas Ltd του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, καθώς τα καθαρά κέρδη που κατέγραψε ήταν ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων.
Το αντίστοιχο διάστημα του 2019, η εταιρεία είχε καταγράψει ζημιές 0,7 εκατ. δολαρίων.
Τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 67,2% και διαμορφώθηκαν στα 13,5 εκατ. δολάρια από 8,1 εκατ. δολάρια πέρυσι. Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται στον ενισχυμένο αριθμό πλοίων και στο γεγονός ότι τα πλοία ήταν νεότερα και μεγαλύτερα, σε σχέση με το 2019.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν στα 4,4 εκατ. δολάρια έναντι 1,6 εκατ. δολαρίων.
Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε σε 9.458 δολάρια από 8.307 δολάρια.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, η Euroseas προχώρησε στην πώληση των M/V Manolis P, M/V EM Oinousses και M/V Kuo Hsiung έναντι 7,6 εκατ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 7 εκατ. δολάρια θα κατευθυνθούν για την αποπληρωμή εκκρεμών δανείων.
Δηλώσεις του εφοπλιστή
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, Αριστείδης Πίττας σχολίασε, μεταξύ άλλων:
«Το δεύτερο τρίμηνο του 2020 αποδείχτηκε κερδοφόρο παρότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τις ναυλώσεις των πλοίων μας και αντιμετωπίσαμε πολλές λειτουργικές δυσκολίες. Ανταποκριθήκαμε άμεσα στο ενδεχόμενο πιέσεων στις ταμειακές ροές, συνάπτοντας συμφωνίες με τράπεζες για την αναβολή δόσεων και την απελευθέρωση χρηματοδότησης, σε περίπτωση που χρειαστεί. Παράλληλα, ορισμένες προγραμματισμένες πωλήσεις πλοίων για scrap καθυστέρησαν και τελικά ολοκληρώθηκαν το τρίτο τρίμηνο σε χαμηλότερες τιμές, ως αποτέλεσμα των μέτρων lockdown και της μειωμένης ζήτησης scrap χάλυβα. Επίσης, τα αυστηρά μέτρα που εφαρμόστηκαν στα λιμάνια επηρέασαν τις αλλαγές πληρωμάτων στα πλοία μας. Τέλος, έχουμε λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να διασφαλίσουμε την υγεία και την ασφάλεια των μελών των πληρωμάτων μας και των εργαζομένων στη στεριά.
Από εδώ και πέρα, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι ναύλοι ξεκίνησαν να ανακάμπτουν στα τέλη Ιουλίου, αλλά εξακολοθούμε να πιστεύουμε ότι οι οικονομικές αβεβαιότητες παραμένουν, λόγω της πιθανότητας ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων κορονοϊού, αλλά και των συνεχιζόμενων εντάσεων ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα. Θετικό σημάδι παραμένει το χαμηλό ρεκόρ στο βιβλίο παραγγελιών της αγοράς των containerships, το οποίο θα επέτρεπε την επαναφορά του εμπορίου σε κανονικούς ρυθμούς και κατ’ επέκταση την αύξηση των ναύλων. Την ίδια ώρα, εστιάζουμε στη διασφάλιση ναυλώσεων για τα πλοία μας».