Υπολογίζεται ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται μέσω της θαλάσσιας ναυτιλίας και καθώς οι όγκοι του εμπορίου συνεχίζουν να αυξάνονται, τα πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου συνεχίζουν να πιέζονται για την κάλυψη της ζήτησης.

Ακολουθούν τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, χρησιμοποιώντας τα πιο πρόσφατα δεδομένα από το World Shipping Council:

Rank Port Name Country 2016 Volume 2012 Volume 4-Year Change
1 Shanghai ?? China 37.1 32.5 +14%
2 Singapore ?? Singapore 30.9 31.7 -2%
3 Shenzhen ?? China 24.0 22.9 +5%
4 Ningbo-Zhoushan ?? China 21.6 16.8 +28%
5 Busan ?? S. Korea 19.9 17.0 +17%
6 Hong Kong ?? China 19.8 23.1 -14%
7 Guangzhou Harbor ?? China 18.9 14.7 +28%
8 Qingdao ?? China 18.0 14.5 +24%
9 Jebel Ali ?? U.A.E. 15.7 13.3 +18%
10 Tianjin ?? China 14.5 12.3 +18%
11 Port Klang ?? Malaysia 13.2 10.0 +32%
12 Rotterdam ?? Netherlands 12.4 11.9 +4%
13 Kaohsiung ?? Taiwan 10.5 9.8 +7%
14 Antwerp ?? Belgium 10.0 8.6 +16%
15 Dalian ?? China 9.6 8.9 +8%
16 Xiamen ?? China 9.6 7.2 +34%
17 Hamburg ?? Germany 8.91 8.89 0%
18 Los Angeles ?? U.S.A. 8.9 8.1 +10%
19 Tanjung Pelepas ?? Malaysia 8.3 7.7 +8%
20 Keihin ?? Japan 7.6 7.9 -3%

 

Μόνο πέντε από τα 20 κορυφαία λιμάνια στον κόσμο βρίσκονται εκτός Ανατολικής Ασίας. Το λιμάνι του Λος Άντζελες είναι ο μόνος εκπρόσωπος των ΗΠΑ στα top 20, και μόνο τρία ευρωπαϊκά λιμάνια, αυτά της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Γερμανίας βρίσκονται στην λίστα.

Από μικρά… μπιχλιμπίδια καταστημάτων έως και εξαρτήματα πυρηνικών αντιδραστήρων, η παραγωγή της Κίνας αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Η παροχή όλων αυτών των προϊόντων σε καταναλωτές και εταιρείες σε όλο τον κόσμο είναι τεράστια μπίζνα και κατά την τελευταία δεκαετία, η Κίνα έχει αναδειχθεί ως πρωταθλητής βαρέων βαρών της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Ενώ η δανική εταιρεία, η Maersk, εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, ένα συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κινείται μέσω λιμένων ελεγχόμενων από την Κίνα. Υπολογίζεται ότι τα δύο τρίτα της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων περνούν τώρα από κινεζικά λιμάνια ή λιμάνια που έχουν επενδύσει οι κινέζοι.

Πηγή: visualcapitalist.com