Η διοργάνωση Greek Exports Forum & Awards διαχρονικά δίνει την ευκαιρία στους εν δυνάμει εξαγωγείς να ακούσουν τους πλέον κατάλληλους ανθρώπους, θεσμικούς και λοιπούς παράγοντες της αγοράς, να συζητούν για τα τελευταία οικονομικά δεδομένα, καθώς και για τα τελευταία αναπτυξιακά προγράμματα. Επιπλέον, επιτυχημένοι εξαγωγείς παρουσιάζουν τα success stories τους και μοιράζονται τις δικές τους πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις.
Τα Greek Exports Forum & Awards 2024 #gefa24 διοργανώνονται την Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024, από την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων, ΕΝΔΥ ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών και την ethosEVENTS
Παρουσίαση με τίτλο «Διμερείς Εμπορικές Σχέσεις Ελλάδας-Κίνας: Ανασκόπηση και Προοπτικές» έκανε ο κ. Γεώργιος Χατζηπέτρος, Σύμβουλος ΟΕΥ Β, Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Πεκίνου, Υπουργείο Εξωτερικών.
Μίλησε για τις εμπορικές πτυχές των διμερών σχέσεων κάνοντας ανασκόπηση στο εμπόριο και τα προβλήματα που έχουν ενσκύψει.
Η Κίνα είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες στον πλανήτη, οπότε είναι μία αγορά που δεν μπορεί να αγνοήσει κανένας. Με πληθυσμό 1,4 δισ., ΑΕΠ 126,1 τρις με διάρθρωση 54,6 στις υπηρεσίες, 38,3 μεταποίηση 7,1 γεωργία. Το κατ ακεφαλ΄ληβ ΑΕΠ βρίσκεται στο 89.358 RMB. Η ανεργία της βρίσκεται στο 5,1% (αστικές περιοχές). Ο ΔΤΚ βρίσκεται στο 0,2%.
Όσον αφορά το διμερές εμπόριο Ελλάδας-Κίνας, ο κ. Χατζηπέτρος τόνισε ότι ενισχύεται, αν εξαιρέσει κάποιος την περίοδο της πανδημίας. Το ισοζύγιο αποτυπώνει μία πιο κακή εικόνα για τις ελληνικές εξαγωγές. Οι εισαγωγές μας είναι πολύ μεγαλύτερες από τις εξαγωγές μας, κάτι που βέβαια οφείλεται στα διαφορετικά μεγέθη των δύο χωρών, αλλά και στην πανδημία.
Οι παράγοντες που ενδεχομένως επηρεάζουν το ελλειμματικό ισοζύγιο είναι: Μεγάλη απόσταση, γλωσσικές και πολιτισμικές διαφορές, γραφειοκρατία, πολυπλοκότητα διαδικασιών για έγκριση εισαγωγών αγρο-διατροφικών προϊόντων, αυξημένος όγκος αποθεμάτων εισαγωγέων, εγγύτητα σε ευκολότερες αγορές.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις εξάγουν στην Κίνα: Μάρμαρα, πετρελαιοειδή, φάρμακα, φυγόκεντρες μηχανές.
Τρόποι ενίσχυσης των εξαγωγών:
- Τακτική συμμετοχή φορέων ή μεμονωμένων επιχειρήσεων σε εξειδικευμένες διεθνείς εκθέσεις
- Διοργάνωση στοχευμένων επιχειρηματικών αποστολών
- Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων προώθησης προϊόντων σε τρίτες χώρες
- Influencers -live streaming sales με συνεργασίες
- Προγράμματα προώθησης προϊόντων σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς
- Εστίαση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και οφέλη στην υγεία – ΠΟΠ
- Οργανωμένες ενημερωτικές εκστρατείες