Της Κυρέλας Πέτρου
Aνοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCG) στα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της φετινής Σαρακοστής και ειδικότερα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, με βάση τα στοιχεία της IRΙ.
Ειδικότερα, η αγορά των ταχυκίνητων κωδικών FMCG’s (δηλαδή τρόφιμα, ποτά, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας κ.ά.) εμφάνισε αύξηση 6,1% σε αξία πωλήσεων και 6,3% σε όγκο την Σαρακοστή και +5,4% σε αξία και +4,6% σε όγκο τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Εξαίρεση από την ανοδική πορεία αποτέλεσε η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών και τα μαγειρικά συμπληρώματα και συστατικά, όπως είναι οι σάλτσες, τα μπαχαρικά, οι έτοιμες σούπες κλπ.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα τρόφιμα παρουσίασαν τα κατεψυγμένα – κυρίως ψάρια, πίτες, λαχανικά -, τα οποία έχουν τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Σημαντική ανάπτυξη παρουσίασαν και τα σνακς, λόγω των προϊόντων, που εντάσσονται στην κατηγορία του μπισκότου και των εποχιακών προϊόντων, όπως τα σοκολατένια αυγά.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των σνακς αυξήθηκαν κατά 9,9% τη Σαρακοστή και 10,1% τη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα κατεψυγμένα τρόφιμα παρουσίασαν αύξηση 13,8% των πωλήσεών τους τη Σαρακοστή και 15,3% τη Μεγάλη Εβδομάδα, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής που είδαν τις πωλήσεις τους να ενισχύονται 10,1% τη Μεγάλη Εβδομάδα και 4,9% την περίοδο της Σαρακοστής αλλά και τα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 7,6% τη Σαρακοστή και 8,8% τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Σε ό,τι αφορά τα αλκοολούχα ποτά, η πτώση αποδίδεται από την IRΙ στις μπύρες, κατηγορία, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε πωλήσεις από πλευράς αξίας στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας. Σημειώνεται ότι η πρώτη κατηγορία σε αξία πωλήσεων κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας είναι τα αναψυκτικά, τα οποία κινήθηκαν ανοδικά.