Της Κυρέλας Πέτρου
Οι πωλήσεις προϊόντων στον ξενοδοχειακό τομέα, όπως και η παραγωγή προϊόντων για τρίτους (φασόν και private label), αποτελούν τους δύο ταχέως αναπτυσσόμενους κλάδους δραστηριότητας της Παπουτσάνης, στους οποίους στηρίχθηκε η ανάπτυξη της εταιρείας το 2017.
Για το 2018 η διοίκηση της Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της, με βάση τις νέες συνεργασίες που έχουν επιτευχθεί και τα πλάνα επέκτασης των προϊόντων της, σε συνδυασμό και με την ισορρόπηση των τιμών των πρώτων υλών σε χαμηλότερα επίπεδα.
Στόχος της διοίκησης της εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Στον τομέα των επωνύμων προϊόντων (Olivia, Καραβάκι, Natura, Aromatics κλπ) η Παπουτσάνης σχεδιάζει την ενδυνάμωση των brands μέσω επαναλανσαρίσματος προϊόντων, εισαγωγής νέων κωδικών και τοποθέτησής τους σε νέα σημεία πώλησης.
Στον τομέα των ξενοδοχειακών αναμένεται αύξηση των εξαγωγών, λόγω διεύρυνσης υφιστάμενων συνεργασιών, ενώ στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά. Στον τομέα των παραγωγών για τρίτους παραμένει ο στόχος διεύρυνσης των υφιστάμενων και επίτευξης νέων συνεργασιών, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η αγορά διαφόρων τύπων ειδικής σαπωνόμαζας στο εξωτερικό, κατηγορία στην οποία η εταιρεία ενισχύει συνεχώς τα μερίδια της.
Παράλληλα, η Παπουτσάνης συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο προκειμένου να παράξει προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της αλλά και να μειώσει το παραγωγικό κόστος. Κατά τα έτη 2017 – 2018 οι επενδύσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 3,7 εκατ. ευρώ και αφορούν νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες.
Για το 2017 η εταιρεία παρουσίασε αύξηση του τζίρου, ενίσχυση των εξαγωγών αλλά και βελτίωση της κερδοφορίας.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 20,8 εκατ. έναντι € 18,0 εκατ. το 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2%. Η ανάπτυξη προήλθε τόσο από την αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές ανήλθαν σε €8,1 εκατ., που αντιπροσωπεύει ποσοστό 39% του συνολικού κύκλου εργασιών, αυξημένες κατά 25% έναντι της προηγούμενης χρήσης που ανήλθαν σε € 6,5 εκατ.
Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 25% περίπου αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ. Το 34% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά. Τέλος το 41% του κύκλου εργασιών παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις. Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση κατά 37% σε σχέση με το έτος 2016. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες αλλά και στη σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών, κυρίως στο εξωτερικό που αποτελεί πρώτη ύλη για την παραγωγή σαπώνων.
Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 538,6 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 119,7 χιλ. ευρώ το 2016, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 420,39 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 50,36 χιλ. ευρώ το 2016.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός (τραπεζικά δάνεια μείον ταμειακά διαθέσιμα) μειώθηκε σε 6,88 εκατ. Ευρώ έναντι 7,71 εκατ. ευρώ το 2016.