Μια σειρά τεχνικών προβλημάτων έχει οδηγήσει στη διακοπή λειτουργίας αρκετών αεροπορικών εταιρειών και τραπεζών παγκοσμίως, καθώς και του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και εξαπλώθηκε στην Ασία αφότου η Microsoft έκανε γνωστό ότι υπήρξε διακοπή των υπηρεσιών της cloud.

Επιχειρήσεις όπως τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί και σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο τέθηκαν εκτός λειτουργίας μετά την εμφάνιση οθονών σφάλματος (blue screen of death) σε σταθμούς εργασίας Windows.

Οι χρήστες στην Αυστραλία άρχισαν να αναφέρουν προβλήματα νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, δηλώνοντας ότι είχαν αποκλειστεί από τους σταθμούς εργασίας τους. Οι αυστραλιανές τραπεζικές εφαρμογές και τα συστήματα των σούπερ μάρκετ επηρεάστηκαν επίσης.

Η διακοπή λειτουργίας φαίνεται να επηρεάζει τους υπολογιστές Windows σε παγκόσμιο επίπεδο. Χρήστες στο subreddit της εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike ανέφεραν προβλήματα στην Ινδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νέα Ζηλανδία.

Οι πρώτες δυσλειτουργίες καταγράφηκαν στις ΗΠΑ αργά την Πέμπτη, λόγω της προβλημάτων υπηρεσιών της Microsoft, όπως τα Azure και 365. Η Frontier Airlines, μονάδα της Frontier Group Holdings Inc., αναγκάστηκε να αναστείλει τις πτήσεις για περισσότερες από δύο ώρες, αποδίδοντας το πρόβλημα στις διαδικτυακές υπηρεσίες της Microsoft. Η αεροπορική εταιρεία ήρε την αναστολή των πτήσεων στις 23:00 ώρα Νέας Υόρκης.

Ο Όμιλος LSE, ο οποίος διαχειρίζεται το χρηματιστήριο του Λονδίνου, δήλωσε επίσης ότι αντιμετωπίζει ένα τεχνικό πρόβλημα σε παγκόσμιο επίπεδο που εμποδίζει τη δημοσίευση ειδήσεων. Στην Ασία, οι χρήστες από την Ιαπωνία άρχισαν να αναφέρουν το απόγευμα προβλήματα με τη λειτουργία υπηρεσιών της Microsoft, όπως η διαδικτυακή σουίτα λογισμικού γραφείου Microsoft 365.

Οι αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια της Βομβάης και του Χονγκ Κονγκ επανήλθαν στον χειροκίνητο έλεγχο επιβατών.

Τα τελευταία προβλήματα εμφανίστηκαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της Microsoft ότι είχε επιλύσει το πρόβλημα με τη διακοπή των υπηρεσιών cloud Azure. Οι ιστότοποι παρακολούθησης της λειτουργίας των υπηρεσιών της εταιρείας έδειχναν νωρίτερα ότι τα συστήματα Azure και Microsoft 365 αντιμετώπιζαν προβλήματα για πολλές ώρες.

Εκπρόσωπος του τεχνολογικού κολοσσού δήλωσε ότι η Microsoft εξετάζει τις αναφορές για διακοπές λειτουργίας και προβλήματα.

Εν τω μεταξύ, σε εντολή προσωρινής αναστολής πτήσεων προχώρησαν το πρωί της Παρασκευής αρκετές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines, Delta Airlines και United Airlines, επικαλούμενες προβλήματα επικοινωνίες, πριν περάσει καλά καλά περάσει μια ώρα από τη στιγμή που η Microsoft ανακοινώσει ότι επιλύθηκε το πρόβλημα διακοπής των υπηρεσιών της cloud που επηρέασε αρκετούς αερομεταφορείς χαμηλού κόστους το βράδυ της Πέμπτη.