του Γιάννη Λεοντάρη
Τις εκθέσεις των Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft και Google σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν τον Ιούνιο για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορωνοϊό, δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία, μαζί με τις παραπάνω εταιρείες, κάλεσε και άλλες εταιρείες να προσχωρήσουν στον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση, καθώς θα συμβάλουν στη διεύρυνση του αντίκτυπου του και θα τον καταστήσει πιο αποτελεσματικό.
Για το λόγο αυτό, δρομολογήθηκε κοινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για άλλους φορείς που μπορεί να ενδιαφέρονται να υπογράψουν.
Για παράδειγμα, η εκστρατεία του TikTok για την υποστήριξη του εμβολιασμού σε συνεργασία με την ιρλανδική κυβέρνηση συγκέντρωσε πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές και πάνω από 20.000 likes.
Η Google συνέχισε να συνεργάζεται με τις Αρχές δημόσιας υγείας για την παρουσίαση πληροφοριών σχετικά με τις τοποθεσίες εμβολιασμού στην «Αναζήτηση» και τους Χάρτες της Google, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη στη Γαλλία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Ελβετία.
Στο Twitter, οι χρήστες μπορούν πλέον να εκπαιδεύουν αυτοματοποιημένα συστήματα για τον καλύτερο εντοπισμό παραβιάσεων της πολιτικής της πλατφόρμας όσον αφορά την παραπληροφόρηση για τον κορωνοϊό.
Η Microsoft επέκτεινε τη συνεργασία της με την NewsGuard, μια επέκταση του προγράμματος πλοήγησης Edge που προειδοποιεί για τους δικτυακούς τόπους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες.
Το Facebook συνεργάστηκε με διεθνείς υγειονομικές αρχές για την αύξηση της ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των εμβολίων, καθώς και με ερευνητές του κρατικού Πανεπιστημίου του Michigan (MSU) για τον καλύτερο εντοπισμό και την αναγνώριση των deepfake.
Σύμφωνα με την ΕΕ, αυτές οι κοινές προσπάθειες πρέπει να συνεχιστούν λόγω των συνεχιζόμενων πολύπλοκων προκλήσεων που εξακολουθεί να παρουσιάζει η παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα της Επιτροπής για την παρακολούθηση της παραπληροφόρησης για τον κορωνοϊό παρατάθηκε έως το τέλος του 2021 και οι εκθέσεις θα δημοσιεύονται πλέον κάθε δύο μήνες.
Η επόμενη δέσμη εκθέσεων θα δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο.
Μετά το πρόσφατα δημοσιευθέν έγγραφο καθοδήγησης, τα υπογράφοντα μέρη ξεκίνησαν τη διαδικασία για την ενίσχυση του κώδικα και δρομολόγησαν κοινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για άλλους φορείς που μπορεί να ενδιαφέρονται να υπογράψουν….