Οι πλοιοκτήτες παρέμειναν ενεργοί τόσο στην αγορά νεότευκτων όσο και μεταχειρισμένων την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο το ενδιαφέρον την τελευταία περίοδο επικεντρώνεται στα dry bulk carriers αλλά και τα tankers. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η ναυλομεσιτική εταιρεία Allied Shipbroking ανέφερε ότι «στον τομέα dry, 12 παραγγελίες Ultramax ανέβασαν τον ρυθμό παραγγελιών, έπειτα από μια εξαιρετικά υποτονική εβδομάδα. Δύο deals υποστηρίζονται από μακροπρόθεσμες συμφωνίες χρονοναύλωσης, συμπεριλαμβανομένου του bulker μεθανόλης-DF που ανήκει στην Kambara Kisen που θα ναυλωθεί από τη MOL καθώς η εταιρεία ακολουθεί τη πολύχρονη στρατηγική της για τη λειτουργία 90 πλοίων με καύσιμα LNG/μεθανόλη, έως το 2030. Στην Κίνα, η AVIC Leasing φέρεται να έχει παραγγείλει 4 πλοία για τιμή ίση με το ποσό που πλήρωσε η εταιρεία τον Ιούνιο του 2022, για 2 πλοία στο ίδιο ναυπηγείο. Όσον αφορά τα τανκερ, η Hengli Heavy Industry εξασφάλισε τις πρώτες της παραγγελίες δεξαμενόπλοιων από τη μητρική της εταιρεία Hengli Group, η οποία ασχολείται με τη διύλιση πετρελαίου και τα χημικά προϊόντα. Η Zodiac Maritime έχει παραγγείλει 2 Suezmaxes ως μέρος της ανοδικής τάσης για παραγγελίες σε αυτό το τμήμα μεγέθους».
Σε ξεχωριστή αναφορά, ο ναυλομεσίτης Banchero Costa σημείωσε ότι «στον τομέα dry, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα Ultramax: τα κινεζικά ναυπηγεία SUMEC Dayang έχουν λάβει παραγγελίες για 3 x «Crown 63 Plus» 63.000 dwt Ultramax bulkers από δύο διαφορετικές εταιρείες. Ένα πλοίο έχει παραγγελθεί από κινεζική εταιρεία leasing, για παράδοση τον Ιούνιο του 2025, ενώ συμφωνίες για τα άλλα 2 x πλοία έχουν συναφθεί με άγνωστο Έλληνα ιδιοκτήτη, με την παράδοση να γίνεται μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2025. Η τιμή για τα δύο τελευταία πλοία φημολογείται στην περιοχή των $32,6 εκατ. Στην Ιαπωνία, η Tsuneishi έκανε κράτηση από τη συνδεδεμένη εταιρεία της Kambara Kisen για ένα φορτηγό 66.000 dwt μεθανόλης διπλού καυσίμου Ultramax, χωρίς να έχει αποκαλυφθεί τιμή μέχρι στιγμής. Για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ήταν μια πολυάσχολη εβδομάδα με τους Βρετανούς πλοιοκτήτες να πρωταγωνιστούν. Η Zodiac Maritime έχει κάνει παραγγελία για 2 τάνκερ Suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt στην JMU.
Οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το 2025, ενώ η τιμή –προς το παρόν– παραμένει άγνωστη. Η Union Maritime θα προσθέσει δύο ακόμη δεξαμενόπλοια LR2 στο βιβλίο παραγγελιών της: ο πλοιοκτήτης με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο υπέβαλε παραγγελία στην SWS της Κίνας για την κατασκευή δύο LR2 σε τιμή κοντά στα 65 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Τα πλοία θα παραδοθούν τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2025. Η Union Maritime βρίσκεται επίσης πίσω από μια παραγγελία για 4 chemical tankers χωρητικότητας 18.500 dwt στο Wuhu και δύο ακόμη στο Fujian Southeast με κόστος 30 εκατ. USD/κάθε. Η Sinogas Management έχει κάνει παραγγελία για 9 x 97.000 cbm πλοία μεταφοράς υγραερίου/αιθυλενίου στο Jiangnan Shipyard με παραδόσεις το 2026 και το 2027. Η τιμή παραμένει αδιευκρίνιστη».
Εν τω μεταξύ, για την αγορά μεταχειρισμένων, η Allied σχολίασε ότι «από την πλευρά του ξηρού χύδην όγκου, η αγορά δεν προχώρησε αρκετά. Μεγαλύτερη αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά Handysizes που έχουν κάνει πιο έντονη την παρουσία τους τελευταία. Συνολικά, ενώ τα επίπεδα των τιμών των assets φαίνεται να έχουν βρει υποστήριξη, η αγορά snp πιθανότατα να παραμείνει πιο ασταθής όσον αφορά τον όγκο των συναλλαγών. Για τα δεξαμενόπλοια, η κατάσταση στην αγορά snp συνέχισε να επιδεινώνεται ανά εβδομάδα, με τον όγκο των συναλλαγών να διολισθαίνει περαιτέρω προς πιο αργό ρυθμό. Δεδομένης της τρέχουσας αστάθειας που κυριαρχεί στην αγορά, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να επανέλθει σε πιο σταθερές βάσεις».
Μ.Τ.