Με όρους και προϋποθέσεις προχωρά η υπόθεση έγκρισης του master plan του ΟΛΠ, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Δεδομένου ότι δεν υπήρξε νεώτερη υποβολή Master Plan εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά ΑΕ, η συζήτηση εστιάστηκε στο περιεχόμενο του Υπομνήματος Απαντήσεων και Διευκρινήσεων που είχε υποβάλει η εταιρεία μετά την 78η Συνεδρίαση και στο περιεχόμενο της υπουργικής απόφασης της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με το σχέδιο ανάπτυξης του ΟΛΠ ΑΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. – κατά την προηγούμενή της συνεδρίαση είχε εγκρίνει όλες τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις που προβλέπονται στην Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ ΑΕ. Η δημοσίευση δε της σχετικής Απόφασης στο ΦΕΚ αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.
Στην 79η Συνεδρίασή της, η Ε.Σ.Α.Λ. απεφάσισε ότι:
1. αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
-Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
-Κατασκευή Πενταώροφου Κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
-Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
-Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας , (Σημειώνεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στο νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
– Αναδιαμόρφωση κτιρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
– Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
– Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
2. δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 ) καθώς και την χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.
Επί πλέον, η Ε.Σ.Α.Λ. προτείνει την μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και ο ΟΛΠ ΑΕ όπως δήλωσε με επιστολή του προς την Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας.
Στην συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Τέλος, η Ε.Σ.Α.Λ. έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. και τις υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού ΥΠΠΟΑ.