Η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα (με μπαταρία) για αγώνες ράλι για τους πελάτες του μηχανοκίνητου αθλητισμού (customer rally sport). Το ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο βασίζεται στο Opel Corsa-e, που ήδη διατίθεται για παραγγελία, και θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) (ημέρες για το κοινό, 12-22 Σεπτεμβρίου). Το 2020 η Opel και η ADAC θα ξεκινήσουν το ADAC Opel e–RallyCup, το παγκοσμίως πρώτο πρωτάθλημα ενιαίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με τη νέα αγωνιστική κατηγορία, η Opel και η ADAC συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους. Τα τελευταία χρόνια, το ADAC Opel Rallye Cup έχει μυήσει στον κόσμο των ράλι περίπου 100 νέους οδηγούς από 18 χώρες, ενώ οι ταχύτεροι απέδειξαν το ταλέντο τους στο διεθνές στερέωμα με την ADAC Opel Junior Rallye team. Το “νέο αίμα” οδηγών αγώνων της Opel κατέκτησε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τέσσερις συνεχόμενες φορές (2015 – 2018) με το Opel ADAM R2. Το νέο Opel Corsa-e αντικαθιστά τώρα το ADAM στις ειδικές διαδρομές ράλι. Το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο αποδίδει 100kW (136hp) και ροπή 260Nm από στάση.
«Το Corsa-e είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους – κατάλληλο για καθημερινή χρήση και απόλυτα προσιτό, προσόντα που τυγχάνουν εφαρμογής και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το νέο Corsa είναι επίσης απολαυστικό στην οδήγηση και ιδιαίτερα δυναμικό. Χρησιμοποιώντας ως βάση την έκδοση παραγωγής, είμαστε οι πρώτοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουμε αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι,» δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.
Ο Hermann Tomczyk, Πρόεδρος της ADAC Sport, πρόσθεσε: «Με το ADAC Opel e-Rally Cup φέρνουμε την ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά στην αγωνιστική σκηνή, υποστηρίζοντας κυρίως τους νεαρούς οδηγούς. Η καινοτόμος ιδέα και η συνεργασία με το Groupe PSA μας ανοίγει νέες προοπτικές, κυρίως στην υποστήριξη νέων οδηγών. Είμαι σίγουρος ότι το ADAC Opel e-Rally Cup θα διευρύνει τους ορίζοντές μας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και εκτός Γερμανικών συνόρων.»
Αρχικά, το ADAC Opel e-Rally Cup θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των αγώνων του Γερμανικού Πρωταθλήματος Ράλι και άλλων επιλεκτικών διοργανώσεων. Η έναρξη προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2020. Τουλάχιστον δέκα προκριματικοί γύροι μέσα στο 2021 θα αποτελέσουν τη λεγόμενη “Super Season”. Η ιδέα περιλαμβάνει μία πυραμίδα υποστήριξης για νέους οδηγούς και μία νέα έκδοση της επιτυχημένης ADAC Opel Rallye Academy, η οποία ιδρύθηκε το 2016. Την εποχή εκείνη, πάνω από 1.000 άτομα νεαρής ηλικίας έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής οδηγών ράλι (“rally casting”), που οδηγούσε απευθείας στο ADAC Opel Rallye Cup τους πλέον ταλαντούχους συμμετέχοντες. Η επιτυχημένη φιλοσοφία θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί μέχρι την ανώτερη βαθμίδα του αγωνιστικού θεσμού των ράλι.
Μετά την αποφοίτησή τους από την Ακαδημία και το ADAC Opel e-Rally Cup, οι καλύτεροι νέοι οδηγοί θα προωθηθούν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Junior Rally με το νέο Opel Corsa R2. Η ένταξη της Opel στο Groupe PSA προσφέρει πρόσθετες δυνατότητες για τα πραγματικά ταλέντα: η έτερη μάρκα του ομίλου, Peugeot συμμετέχει με ισχυρά αγωνιστικά μοντέλα FIA R5, όπως και η Citroën ακόμα και με world rally cars – εξαιρετικές ευκαιρίες για αναρρίχηση στην κορυφή του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
«Η Opel έχει, κατά παράδοση, ισχυρές διασυνδέσεις με το χώρο των ράλι» δήλωσε ο Lohscheller. «Μπορούμε να ανατρέξουμε με υπερηφάνεια σε πολυάριθμες επιτυχίες, όπως οι επτά τίτλοι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι του 1982 με τους Walter Röhrl και Christian Geistdörfer με Opel Ascona 400. Τώρα, προχωράμε στο επόμενο στάδιο με ηλεκτροκίνηση και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα εκπλαγούν από τις επιδόσεις του νέου μας e-cup rally car».
Η εξέλιξη του Opel Corsa-e Rally στο Rüsselsheim συνεχίζεται με ταχύ ρυθμό. Δεκαπέντε αυτοκίνητα προγραμματίζονται για το 2020/2021 ADAC Opel e-Rally Cup. Η τιμή του αυτοκινήτου της Opel Motorsport θα είναι πολύ χαμηλότερη από 50.000€ (καθαρή τιμή).
Opel Corsa–e Rally – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας: | Σύγχρονος |
Ισχύς: | 100 kW (136 hp) |
Ροπή: | 260 Nm |
Μπαταρία: | Ιόντων λιθίου, 50 kWh |
Μετάδοση: | Εμπρόσθια κίνηση με διαφορικό Torsen |
Ανάρτηση: | Ανάρτηση Ράλι Γόνατα McPherson με σφαιρικούς συνδέσμους |
Τροχοί: | 7 x 17; ET20 |
Σύστημα διεύθυνσης: | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Φρένα: | 4-πίστονες δαγκάνες φρένων Αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι 332×28-mm, πίσω δίσκοι 264×12-mm Ρυθμιζόμενη υδραυλική πίεση πέδησης στον πίσω άξονα, ειδική σχεδίαση για ανάκτηση ενέργειας Προσαρμοζόμενη διαχείριση πέδησης και ανατροφοδότηση Υδραυλικό αγωνιστικό χειρόφρενο (ταχείας απελευθέρωσης) |
Πλαίσιο: | Ελαφρύ αμάξωμα με ενσωματωμένο κλωβό ασφαλείας Προστατευτικές ποδιές για κινητήρα και κιβώτιο Ηλεκτρικός πυροσβεστήρας, μπαταρία ξηρού τύπου (στάνταρ στο διαμέρισμα του κινητήρα) Ταχυσύνδεσμοι για καπό και πίσω πόρτα |
Ηλεκτρικό σύστημα: | ESP, έλεγχος πρόσφυσης (TC) και ABS απενεργοποιημένα Αγωνιστικές ενδείξεις με καταγραφέα δεδομένων Νέο σύστημα προειδοποιήσεων ασφαλείας υψηλής τάσης (HV) Προαιρετικά: Υπολογιστής ταξιδιού (Tripmaster) & πρόσθετος φωτισμός |
Διαστάσεις: | Μήκος: 4.060 mm Πλάτος: 1.770 mm (5.0 mm φαρδύτερο από το μοντέλο παραγωγής) Ύψος: 1.440 mm (5.0 mm υψηλότερο από το μοντέλο παραγωγής) Μεταξόνιο: 2.540 mm (2.0 mm μακρύτερο από το μοντέλο παραγωγής) |