Του Γιάννη Λεοντάρη

 

 

Στο 95% έφτασε η χρήση internet μεταξύ των Ελλήνων 13-74 χρόνων, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της πανελλήνιας έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari. Γεγονός στο οποίο, σύμφωνα με την έρευνα, «βοήθησε» και η πανδημία, η οποία περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις και την κινητικότητα, ο ρυθμός της οποίας εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος σε σχέση με την εποχή πριν την πανδημία.

 

Την ανηφόρα τραβά το ηλεκτρονικό εμπόριο

 

Η μεγαλύτερη χρήση του internet έδωσε σημαντική ώθηση και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς η έρευνα δείχνει ότι το 75% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά κατά το εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022), ενώ συνολικά οι Έλληνες χρήστες αγόρασαν ηλεκτρονικά αγαθά και υπηρεσίες κόστους 869 ευρώ κατά μέσο όρο.

  • Τα περισσότερα φέρεται να ξόδεψαν οι χρήστες ηλικίας 25 – 34 (1.032 ευρώ κατά μέσο όρο το εξάμηνο, ενώ σε ότι αφορά στο σύνολο των «ηλεκτρονικών» καταναλωτών τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι τα ρούχα (με 42% των χρηστών να τα προτιμά), τα παπούτσια (36%) και τα είδη τεχνολογίας (28%).

Όμως το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει άνοδο και στις μεγαλύτερες ηλικίες, σύμφωνα με την έρευνα, καθώς ο ένας στους 3 Έλληνες χρήστες με ηλικία 65-74 ετών φέρεται να έχει κάνει τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά το εξάμηνο Ιανουάριος – Ιούνιος 2022.

Με το κινητό στο χέρι

 

Ως κύρια πηγή πρόσβασης στο διαδίκτυο οι Έλληνες χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία δείχνει πως το 96% των χρηστών χρησιμοποιεί το κινητό του για αυτό, με σχεδόν 2 online ώρες την ημέρα. Ακολουθεί ο φορητός υπολογιστής με 52% των χρηστών να δηλώνουν ότι τον χρησιμοποιούν για το διαδίκτυο, και ο επιτραπέζιος υπολογιστής με 38%.

 

Στα «πάνω τους» και τα social media

 

Ανοδική δείχνει και η χρήση των social media από τους Έλληνες χρήστες, καθώς η έρευνα έδειξε ότι το 87% των χρηστών τα χρησιμοποιούν, ενώ το 86% αφιερώνει σε αυτά 86 λεπτά κατά μέσο όρο την ημέρα. Δημοφιλέστερο social media είναι το Facebook όπου έχει λογαριασμό το 80% των χρηστών, και ακολουθεί το Instagram με 64%.