Με στοχευμένες εντολές πάνω και από τα 23,20 ευρώ. Oι Κινέζοι είχαν αγοράσει-μέση τιμή κτήσης- στα 22€ και κάτι.
Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί ο ΟΛΠ να αποτιμάται στα 576 εκατ. δηλαδή 5 φορές η ΟΛΗγουμενίτσας.
Απλά, δεν γίνεται.
Στο μισό της Βαλένθια, το Λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα κατά το πρώτο 6μηνο του 2023, που στον ΟΛΠ διακινήθηκαν 2,24 εκατ. TEUs (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ).
Πολύ δε περισσότερο όταν με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (goshipping.gr)
Χάνουν έδαφος στο πρώτο εξάμηνο του 2023, στην διακίνηση containers, τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπη.
Αντίθετα με το λιμάνι του Πειραιά, που στο εξάμηνο έχει περάσει στο “σπριντ” το λιμάνι της Βαλένθια και έχει επανακτήσει την τέταρτη θέση της Ευρώπης, οι τρεις μεγάλοι της Βόρειας Ευρώπης, Ρότερνταμ, Αμβέρσα και Αμβούργο, φαίνεται ότι μετρούν απώλειες.
Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, μειώθηκε σημαντικά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε συνέχεια της πτωτικής τάσης του 2022, με αποτέλεσμα να πέσει στα επίπεδα του 2017 (6,6 εκατ. TEUs).
Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν κατά το α’ εξάμηνο έφτασε τα 6,7 εκατ. TEUs, σημειώνοντας πτώση 8,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αιτία η μείωση των εισαγωγών από την Ασία, καθώς και το εμπάργκο στην Ρωσία.
Με πτώση στη διακίνηση containers έκλεισε το εξάμηνο του 2023 και το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, αυτό της Αμβέρσας, αφού ο όγκος των TEUs μειώθηκε κατά 5,2 εκατ. και διαμορφώθηκε στα 6,4 εκατ. TEUs.
Το Αμβούργο, το τρίτο σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λιμάνι της Ευρώπης, δεν έχει ακόμα ανακοινώσει στους όγκους διακίνησης για το α’ εξάμηνο του έτους.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερος διαχειριστής εμπορευματοκιβωτίων, η HHLA, ανακοίνωσε εκτίμηση για μείωση του EBIT κατά 30% και σημαντική πτώση της διακίνησης σε όλο το 2023.
Στο πρώτο τρίμηνο η πτώση είχε φτάσει το 17% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το πρώτο εξάμηνο του 2023 διακινήθηκαν 2,24 εκατ. TEUs από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά που διαχειρίζεται θυγατρική COSCO, ΣΕΠ ΑΕ.
Προσθέτοντας τα στοιχεία της πρώτης προβλήτας του λιμενικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ΣΕΜΠΟ, που ελέγχεται από τον ΟΛΠ (η COSCO είναι ο κύριος μέτοχος με 67% ), η οποία φτάνει περίπου τα 300.000 εμπορευματοκιβώτια, η συνολική κίνηση στο εξάμηνο ξεπερνά τα 2,5 εκατ. TEUs.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, ο λιμενικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά ξεπερνά την Βαλένθια, η οποία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, έφτασε στα 2,36 εκατ. TEUs το πρώτο εξάμηνο του 2023. Κίνηση μειωμένη κατά 11,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Το λιμάνι του Πειραιά με διαρκείς επενδύσεις στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων είχε πετύχει να φτάσει στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη. Ωστόσο το 2021 και το 2022 ήταν χρονιές που επηρεάστηκε αρνητικά κυρίως από το μεγάλο αριθμό ”κενών” που παρέμειναν για μεγάλο διάστημα στο λιμάνι, ως μία τις επιπτώσεις που δημιούργησε η πανδημία.