Στις 12 ή στις 15 Ιουνίου “ανοίγει” τελικά το ΤΑΙΠΕΔ τις προσφορές των δύο σχημάτων που διεκδικούν το (τουλάχιστον) 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
- Καθυστέρηση λίγων ημερών πήρε η “μάχη” για δύο, με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Aviareps (IOGR/SKY Express)-Nectar Holdings από τη μία και τους Grimaldi Euromed SpA -Minoan Lines από την άλλη.
Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των κυρίως εγκαταστάσεων, των γηπέδων, κτηρίων και υποδομών της χερσαίας λιμενικής ζώνης του Ηρακλείου.
Για τον σχετικό διαγωνισμό το Ταμείο έχει ως συμβούλους της “Deloitte Business Solutions- Ευρωσύμβουλοι” (ως χρηματοοικονομικό), την “Φορτσάκης-Δρακόπουλος και Μυλωγιάννης & Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία” (ως νομικό)
και το “Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε” (ως τεχνικό).
- Με τον πήχη- κατ’ ελάχιστον- στο τίμημα για τον ΟΛΗγουμενίτσας (στα 84,17% για το 67%)- που κατέληξε στον όμιλο Grimaldi Euromed SpA-Minoan Lines– πρακτικά μία προσφορά στα 125 εκατ.€ – 130 εκατ.€ (για το 100% του ΟΛΗρακλείου) το πιθανότερο είναι πως, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτιωμένες (καλύτερες) προσφορές.
Για να έχουμε σχετική τάξη μεγέθους: ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αποτιμάται στα 501,6 εκατ.€ και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης στα 242 εκατ. €
Με απλή αριθμητική το Λιμάνι Ηρακλείου θα παραχωρηθεί στο 50% του ΟΛΘ;