Μέσα από αυτό τον ιστότοπο μπορείτε να ενημερωθείτε:
- για την εγκυρότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή
- για το αν είναι ασφαλιστικός πράκτορας, ασφαλιστικός σύμβουλος ή μεσίτης ασφαλίσεων.
- για το αν διαθέτει άδεια διάθεσης επενδυτικών προϊόντων ήτοι το Πιστοποιητικό Δ’
- για το αν έχει δυνατότητα διασυνοριακής παροχής ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, αλλά και για το καθεστώς άσκησης των εργασιών του
Το Μητρώο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, η ιστορία του οποίου ξεκινά με το Προεδρικό Διάταγμα 190/2006 ξεκαθαρίζει το πολυετές θολό τοπίο στην αγορά και δίνει στα χέρια του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ένα «πάσο» για να μπορεί να πάρει δουλειές από τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Το «Μητρώο» για το κράτος ισοδυναμεί με ένα μέσο υπολογισμού επαγγελματικών εσόδων και ασφαλιστικών εισφορών, ενώ για τις ασφαλιστικές έναν τρόπο αναζήτησης των συνεργατών τους. Περισσότερο, όμως από κάθε άλλον, κερδισμένοι είναι οι καταναλωτές.
Τι πληροφορίες πρέπει να σας παρέχουν πρώτα απ’ όλα οι ασφαλιστές σας
Πριν την σύναψη της ασφαλιστικής σύμβασης οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές οφείλουν να παρέχουν στους πελάτες τους:
- την ταυτότητα και διεύθυνση τους
- το μητρώο στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι και τον τρόπο για την εξακρίβωση της εγγραφής
- Όποια άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε συγκεκριμένη ασφαλιστική επιχείρηση όταν η συμμετοχή τους υπερβαίνει το 10% των δικαιωμάτων ψήφου ή του κεφαλαίου αυτής
- Οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση συμμετοχή συγκεκριμένης ασφαλιστικής επιχείρησης ή μητρικής επιχείρησης ή μητρικής συγκεκριμένης ασφαλιστικής που υπερβαίνει το 10% των δικαιωμάτων ψήφου ή του κεφαλαίου του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
- τις διαδικασίες που αναφέρονται στο άρθρο 10 οι οποίες επιτρέπουν στους πελάτες και σε κάθε ενδιαφερόμενο να υποβάλλουν καταγγελίες για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και ενδεχομένως για τις διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 10
Επίσης, σύμφωνα με τους όρους ενημέρωσης του πελάτη, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα πρέπει να παράσχει στους πελάτες γραπτώς κάθε πληροφορία, με σαφήνεια και ακρίβεια και να είναι κατανοητό από το πελάτη, στην επίσημη γλώσσα του κράτους μέλους ή αν υπάρχει συμφωνία σε άλλη γλώσσα.
Για τυχόν προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ πελάτη και ασφαλιστή, ο πελάτης μπορεί να υποβάλλει έγγραφη καταγγελία κατά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητήστην Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης που ανήκει στην ΤτΕ.
Η ΔΕΙΑ μπορεί να παραπέμψει την διαφορά αν είναι αποδεκτό και από τα δύο ενδιαφερόμενα μέλη στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Αυτό ωστόσο δεν περιορίζει μία τυχούσα επίλυση της διαφοράς εξωδικαστικώς.