Οι γεωπολιτικές κρίσεις αυξάνουν διεθνώς τους ναύλους, οι τιμές των καυσίμων παραμένουν σταθερές και τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών διογκώνονται.

Παρά την έντονη επιβράδυνση στην παγκόσμια ναυπηγική δραστηριότητα, με τις νέες παραγγελίες πλοίων να καταγράφουν πτώση άνω του -65%, το πρώτο τετράμηνο του 2025 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024, οι Έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται ξανά στρατηγικοί παίκτες πρώτης γραμμής.

Με μεθοδικές κινήσεις και επιλεκτικές επενδύσεις, ενισχύουν την παρουσία τους στο παγκόσμιο orderbook, επιβεβαιώνοντας την ικανότητά τους να διαβάζουν τις αγορές και να τοποθετούνται με γνώμονα το μέλλον.

Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά:

  • ενώ σε απόλυτους αριθμούς οι ελληνικές παραγγελίες μειώθηκαν, το μερίδιο τους επί του συνόλου των νέων συμβολαίων αυξήθηκε από 11,5% σε 15,8%, αποτυπώνοντας τη στροφή από την ποσότητα στην ποιότητα και τη στόχευση.

Σε επιμέρους κατηγορίες, η ελληνική επιρροή είναι ακόμη πιο έντονη:

  • 27% σε παραγγελίες δεξαμενοπλοίων,
  • 15% σε bulk carriers,
  • 28% σε LPG carriers
  • 13% σε LNG carriers.

Πρόκειται για ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ελληνικής συμμετοχής των τελευταίων δέκα ετών.

Η στρατηγική που ακολουθούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:

  1. τεχνολογική εναρμόνιση με τους νέους κανονισμούς για το περιβάλλον,
  2. διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου
  3. γεωγραφική κατανομή των ναυπηγήσεων.