Το ΙΝΣΕΤΕ παρουσίασε τη συνολική εικόνα του ελληνικού τουρισμού μέσα από την Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Τουρισμού 2023 και τις ετήσιες εκθέσεις με τα χαρακτηριστικά του τουρισμού ανά Περιφέρεια τροφοδοτώντας με στοιχεία τη χάραξη της εθνικής στρατηγικής και των ειδικών περιφερειακών στρατηγικών στον τουρισμό.

Από τις εκθέσεις προκύπτει ότι καταγράφονται οριακά λιγότερες διανυκτερεύσεις αλλά υψηλότερες εισπράξεις και μεγαλύτερη επίσης Μέση Δαπάνη. Η συμβολή του ελληνικού τουρισμού (περιλαμβανομένου ημεδαπού τουρισμού, επενδύσεων κλπ.) στο ΑΕΠ το 2023 ανέρχεται πλέον στο 13% ή αλλιώς 28,5 δισ. ευρώ. Τα υψηλότερα μερίδια εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό σημειώνονται στις Περιφέρειες του Νοτίου Αιγαίου, στο 27% επί του συνόλου, ακολουθεί η Κρήτη με 26%, η Αττική με 19%, τα Ιόνια Νησιά με 10% και η Κεντρική Μακεδονία με 8%. Οι πέντε αυτές Περιφέρειες -εκ των οποίων οι τρείς αμιγώς τουριστικές- αντιπροσωπεύουν το 91% των εισπράξεων της χώρας.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα εμφανίζει υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των επισκεπτών της, στο 9,1/10 κατά μέσο όρο στην αιχμή της σεζόν σε όλες τις Περιφέρειες με την πολιτιστική εμπειρία να διαμορφώνεται σε επίπεδα άνω του μέσου όρου, στο 9,3 και 9,4 στο γ’ και δ’ τρίμηνο αντίστοιχα, το φαγητό & ποτό είναι οριακά χαμηλότερα στο 9 και για τα δύο τρίμηνα και την εμπειρία της θάλασσας να διαμορφώνεται στο 8,8 και 9,1 αντίστοιχα.

Λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή αξιολόγηση της διάστασης του πολιτισμού, καθώς και το σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού παραμένει μια μεγάλη ευκαιρία για τον περαιτέρω εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Παράλληλα, θετικές αξιολογήσεις σε τουριστικά μη ανεπτυγμένες περιοχές της χώρας επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Τα στοιχεία για τη συνολική εικόνα του ελληνικού τουρισμού καταγράφουν η μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Τουρισμού, 2023» (Δεκέμβριος 2024) αλλά και οι επιμέρους σχετικές μελέτες ανά Περιφέρεια.

Πέραν της συνολικής εικόνας για τα τουριστικά μεγέθη και τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού και τις τουριστικές υποδομές, τα ξενοδοχεία, τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία, τους προορισμούς κ.α. εφέτος περιλαμβάνονται εμπλουτισμένα στοιχεία σχετικά με την ζήτηση σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλά και αξιολογήσεις της εμπειρίας ανά Περιφέρεια.

Οι αξιολογήσεις συλλέγονται από 45 πηγές/πλατφόρμες, όπως π.χ. Airbnb, Google, Expedia.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor κ.α., οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 95% όλων των δεδομένων εμπειρίας που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Τέλος, στην έκθεση προστέθηκαν και στοιχεία θετικών/αρνητικών σχολίων για ξενοδοχεία που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και επηρεάζουν το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών ξενοδοχείων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ